شناسهٔ خبر: 66222443 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

استقلال - شمس آذر؛ صدر را پس بگیر!

حالا چشم همه فوتبال دوستان به نبرد این هفته استقلال مقابل شمس آذر در ورزشگاه آزادی است.

صاحب‌خبر -

هفته بیست و چهارم اولین هفته این فصل است که هر ۸ مسابقه آن سه امتیاز بسیار حساس و سرنوشت ساز دارد. چه برای تیم های پایین جدول که برای بقا می جنگند و چه برای مدعیان قهرمانی.

اما شکی نیست که گل سرسبد این بازی‌ها و دیداری که چشم همه تیم‌ها به آن دوخته شده بازی صدرنشین در خانه مقابل نماینده شایسته قزوین است.

استقلال این هفته جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ در ورزشگاه آزادی میزبان شمس آذر قزوین خواهد بود. تیمی که نخستین فصل حضور خود در سطح اول فوتبال ایران را تجربه می‌کند و پیش از این فصل سابقه‌ای در تقابل با استقلال نداشت.

تا پیش از شروع رقابت‌های این فصل استقلال با ۵۰ امتیاز صدرنشین جدول بود و پرسپولیس با ۴۹ امتیاز در پله دوم در تعقیب این تیم، و دیدیم که قرمز ها در آبادان بردند تا بطور موقت صدرنشین لیگ شوند. حالا ماموریت اصلی نکونام پس گرفتن این جایگاه است.

آن هم مقابل شمس آذر که این فصل را با امتیازات منفی به خاطر اتفاقات فصل قبل آغاز کرد، با کسب ۳۱ امتیاز در رتبه هفتم بدون تردید پدیده این فصل بوده است.

معمولاً همه جای دنیا تیم‌هایی که برای اولین بار تجربه حضور در لیگ برتر را پیدا می‌کنند، به خاطر همین کمبود تجربه کاندیدای اصلی سقوط و بازگشت به سطح پایین‌تر هستند. اتفاقی که در ۲۲ فصل قبلی عمر لیگ برتر حرفه‌ای در کشور خودمان هم بارها افتاده و به شکل طبیعی وقتی شمس آذر با امتیازات منفی فصل را شروع کرد، همه احتمال تکرار آن را می‌دادند.

اما شمس آذر که با سعید دقیقی بالا آمد، در کمال تعجب همه فوتبالی‌ها به سراغ تقویت تیمش با بازیکنان لیگ برتری هم نرفت تا دیگر خیلی‌ها بلیط بازگشت برای این تیم را کنار بگذارند ولی در عمل برعکس شد و در نقل و انتقالات زمستانی دو ستاره جوان این تیم روی بورس‌ترین بازیکنان بودند که سرانجام رحمان جعفری به تراکتور رفت و علی اصغر اعرابی به سپاهان.

استقلال - شمس آذر؛ صدر را پس بگیر!

شمس آذر که حتی در نقل و انتقالات زمستانی و تعطیلات نیم فصل مربی خود را هم نداشت! سعید دقیقی بعد از جدایی حتی سر تمرین مس رفسنجان هم رفت اما در کمال تعجب مجبور به بازگشت شد! با شروع دور برگشت شمس آذر دوباره همان تیمی شد که می‌شناختیم.

بازی رفت این دو تیم در هفته نهم ۲-۲ مساوی شد. آن روز هم استقلال صدرنشین جدول بود و برای کسب سه امتیاز به قزوین آمد اما با وجود برتری با گل یامگا در نیمه اول، گل مساوی را خورد. دوباره پیش افتاد و دوباره گل مساوی را دریافت کرد، از دو بازیکن جوان که از قضا هر دو هنوز پیراهن شمس آذر را به تن دارند؛ امیر محمد نسایی و حسین گودرزی.

شمس آذر دور رفت را با ۲۳ امتیاز در پله هشتم تمام کرد و از ۸ مسابقه دور برگشت با کسب ۸ امتیاز حالا در پله هفتم جدول نشسته است. همان جایگاهی که در جدول دور برگشت دارد، البته شمس آذر دور برگشت ۱۱ امتیاز تا اینجا گرفته که اگر ۳ امتیاز از این تیم کسر نمی‌شد، حالا به جای گل گهر تیم ششم جدول بود.

اگر قرار باشد استقلال جایی امتیاز از دست بدهد و تیمی مقابل ستاره‌های با تجربه آبی قد علم کند، یقیناً شمس آذر خواهد بود که با تفکرات مربی جوانش فوتبالی تماشاگر پسند و تهاجمی ارائه می‌دهد. فوتبالی که خطری بالقوه برای هر تیمی است. شمس آذر که هر دو بازی اخیر خود مقابل ذوب آهن در اصفهان و فولاد در قزوین را برده و در بهترین شرایط روحی به این مسابقه می‌آید.

بیشتر بخوانید: غایبان سرشناس بازی استقلال – شمس آذر

نظر شما