شناسهٔ خبر: 66222392 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

فرهادی:

دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود

نویسنده و کارگردان گفت: آمریکا در جنگ جهانی دوم برای اینکه ابرقدرت بودن خود را به تثبیت برساند با بمب اتم، 250 هزار نفر را در یک روز سوزاند و این در حالی است که دفاع اخیر ایران تنها نمایش ابرقدرت گونه‌بودن در جهان بود که خون از دماغ هیچ بی‌گناهی جاری نشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، فرهاد فرهادی دیروز در نشست آموزشی «روایت دختر ایرانی» که به همت امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد با اشاره به اینکه برای ایجاد گفتمان بین دو نفر، پنج ساختار بیانی وجود دارد اظهار داشت: یکی از آنها فن شعر یا بوطیقای ارسطو است.

وی در ادامه تصریح کرد: اثر هنری، انتقال یک تجربه به شکلی است که مخاطب آن را « درک» می‌کند.

فرهادی اظهار داشت: در 1400 سال گذشته، شیعه با یک مظلومیت به تمام معنا رو به رو بوده و از سوی دیگر دو نوع تمدن‌سازی شامل تمدن‌سازی بشری و تمدن‌سازی انبیاء وجود دارد که شیعه به تمدن‌سازی انبیاء فکر می‌کند.

وی با اشاره به دفاع اخیر ایران در برابر رژیم صهیونیستی بیان کرد: زمان که از هر سوی ایران، موشک‌ها به سمت اسرائیل روانه شدند، همراه با آنها تمدن ایرانی و اسلامی به صدر ابرقدرتی بودن جهان شلیک شد.

این نویسنده و کارگردان گفت: در هر دوره‌ای در تاریخ، هر تمدنی که خواست ابرقدرت شود با خونریزی بسیار وحشتناکی این کار را کرد برای مثال انگلستان در جنگ جهانی اول، تنها در ایران با ایجاد قطحی 9 میلیون انسان را به کشتن داد.

وی افزود: آمریکا نیز در جنگ جهانی دوم برای اینکه ابرقدرت بودن خود را به تثبیت برساند با بمب اتم، 250 هزار نفر را در یک روز سوزاند و این در حالی است که دفاع اخیر ایران تنها نمایش ابرقدرت گونه‌بودن در جهان بود که خون از دماغ هیچ بی‌گناهی جاری نشد.

فرهادی تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرمود یهودی‌ها دو خصلت دارند، یکی اینکه اگر دنیا را به آنها بدهند سیر نمی‌شوند و از سوی دیگر به‌شدت جان‌دوست هستند و اگر هزار سال هم زندگی کنند دوست دارند که زنده باشند و از سوی دیگر به معاد نیز هیچ اعتقادی ندارند و همین نقطه ضعف آنها است.

انتهای پیام/

نظر شما