شناسهٔ خبر: 66217679 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار مازندران:

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

آمل - استاندار مازندران با تاکید براین که شالیکاری در استان باید مکانیزه شود، ارتقای بهره وری در این حوزه را مهم برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور عصر پنجشنبه در حاشیه آغاز آئین نشاکاری به صورت مکانیزه در آمل با تبریک به کشاورزان استان برای شروع فصل شالیزاری افزود: سخت‌ترین حوزه کشاورزی استان در حوزه برنج کاری بوده و از سوی دیگر این حوزه بیشترین مشکلات را نیز دارا است.

استاندار مازندران مازندران با اشاره به انجام اقداماتی و طی سال‌های گذشته برای رفع مشکلات شالی کاران گفت: هنوز فاصله زیادی در ارتقای بهره‌وری برنج داریم و باید به سمتی برویم که تولید برنج را مکانیزه کنیم.

حسینی پور مصرف آب را در حوزه شالیزاری و برنج مهم بر شمرد و گفت: افزایش کمیت و ارتقای کیفیت محصول برنج نیز مساله بسیار مهمی محسوب می‌شود تا با کشورهای فعال در این حوزه و در عرصه بین‌المللی رقابت داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه طی دو سال گذشته اقدامات ویژه‌ای را انجام دادیم تصریح کرد: پایان سال گذشته با دست رئیس جمهور ودجه‌ای برای خروج بازار برنج از رکود تزریق شد و وضعیت خرید برنج ارتقا پیدا کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه برنجکاران باید از فروش محصول در بازار با قیمت مناسب رضایت و اطمینان داشته باشند گفت: سال گذشته به همین منظور رئیس سازمان بورس به استان سفر کرده بود و یک سری مطالعات در بورس در حال انجام است.

استاندار مازندران با بیان اینکه برنج ثروت کشاورزان آستان محسوب می‌شود، افزود: باید ارزش این محصول دیده شود و کشاورزان با این ثروت برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند.

مازندران ۲۱۳ هزار هکتار شالیزار دارد و سالانه ۴۰ درصد برنج کشور را تأمین می‌کند. اولین آئین نشا در مازندران به صورت مکانیزه در روستای فیروزکلای آمل برگزار شد.

نظر شما