شناسهٔ خبر: 66215260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار خوزستان خبر داد؛

نان در خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم تولید نان با آرد کامل در راستای افزایش کیفیت آن در استان گفت: پذیرش این واقعیت که نان در خوزستان کیفیت مطلوبی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد راضی جلالی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به افتتاح کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان اشاره و بیان کرد: یکی از موضوعاتی مهمی که آحاد مردم به صورت نیاز روزانه با آن در ارتباط هستند، نان مصرفی است که توجه به سلامت و کیفیت آن در ابعاد مختلفی اثرگذار است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به بُعد سلامت و کیفیت نان افزود: نان بی کیفیت و ناسالم در دراز مدت سبب ایجاد بیماری‌ها و تحمیل هزینه‌های گزاف درمانی برای مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: استفاده از آرد کامل برای تولید نان به عنوان یک جایگزین مغذی و مفید برای آرد تصفیه شده محسوب شده که مزایای سلامتی فراوانی دارد. محتوای بالای فیبر، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی آن، این محصول غذایی را به یک مکمل ارزشمند برای یک رژیم غذایی متعادل تبدیل کرده است.

راضی جلالی با تاکید بر لزوم تولید نان با آرد کامل در راستای افزایش کیفیت آن در خوزستان گفت: پذیرش این واقعیت که نان در خوزستان از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست، موجب افزایش تلاش برای ارتقا و بهبود کیفیت نان خواهد شد و باید در این راستا برنامه‌ریزی و هدف گذاری دقیق انجام شود.

وی در ادامه کیفیت آب، کیفیت فرآوری خمیر، نیروی انسانی و فاکتورهای محیطی را از عوامل مؤثر تأثیرگذار بر کیفیت نان دانست و افزود: کیفیت فعلی نان نشان می‌دهد که آموزش نیروی کار به روش قدیمی استاد و شاگردی ثابت کرده که چنین مدلی صد در صد موفق نبوده است، در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین، روش‌ها، تکنیک‌ها و مدل‌های جدید برای آموزش نیروی کار باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان بیان کرد: همکاری، انسجام و تلفیق مجموعه‌های غله، پارک علم و فناوری، سازمان فنی و حرفه‌ای و بویژه بخش خصوصی توانمند و موفق می‌تواند در آموزش روش‌های نوین مهارت آموزی در این حوزه اثرگذار باشد.

نظر شما