شناسهٔ خبر: 66215071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، گفت: اجرای برنامه‌‎های دهه کرامت باید طوری باشد که مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در جلسه ستاد دهه کرامت استان، اظهار داشت: برنامه‌های که  در دهه کرامت اجرا می‌شود، مقدمه‌ای برای کرامت انسانی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کرامت که بزرگواری است در مقابل دنائت که پستی است قرار دارد، افزود: نامگذاری هفته‌ای به نام دهه کرامت، حالت سمبولیک دارد و برگزاری برنامه‌ها در دهه کرامت برای این است که تابلوی کرامت نوع بشر در جامعه پر رنگ‍‌تر شود.

به گفته وی خداوند کرامت را در وجود بشر گذاشته است و ما باید تلاش کنیم تا این بزرگواری را در خود نگهداری کنیم.

عبادی با اشاره به اینکه دهه کرامت از جمله موضوع‌های فرهنگی است، گفت: پست‌ترین انسان‌ها کسی است که به پرستش مال، شهرت و غیره پرداخته و تا این فرهنگ در جامعه اصلاح نشود، اصلاح بشر امکان پذیر نیست.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب این برنامه‌ها بفهمد که کرامت برای انسان است.

عبادی تاکید کرد: برگزاری صرف برنامه‌های در دهه کرامت شایسته نیست بلکه ارزش آن زمانی است که از این طریق مفاهیم و فرهنگ کرامت به مردم جامعه منتقل شود.

انتهای پیام/ 251/

نظر شما