شناسهٔ خبر: 66214520 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یک مطالعه: اقتصاد جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی 20 درصد ضرر خواهد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- بر اساس مطالعه‌ای که در روز چهارشنبه منتشر شد تغییرات آب و هوایی تولید ناخالص داخلی جهانی را در سال 2050 حدود 38 تریلیون دلار یا حدود 20 درصد کاهش خواهد داد، صرف نظر از قدرت تلاش‌هایی که بشر ممکن است برای کاهش انتشار دی اکسید کربن در جو انجام دهد.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «طبق آنچه محققان در مطالعه‌ای که در مجله Nature منتشر کردند، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند برای جلوگیری از پیامدهای اقتصادی ویران‌کننده‌تر پس از سال 2050 ضروری باشد».

این مطالعه نشان می‌دهد که اگر دمای سیاره به میزان قابل توجهی بیش از دو درجه سانتیگراد بالاتر از سطح ثبت شده در اواسط قرن نوزدهم افزایش یابد، پیامدهای اقتصادی ناشی از تغییرات آب و هوایی ممکن است تا سال 2100 سالانه ده ها تریلیون دلار افزایش خواهد یافت.

محققان به این نتیجه رسیدند که سرمایه‌گذاری‌های سالانه مورد نیاز برای محدود کردن گرمایش زمین به زیر 2 درجه سانتی‌گراد – هدف اصلی توافق‌نامه پاریس 2015 – نشان‌دهنده بخش کوچکی از آسیب‌هایی است که می‌توان از آن اجتناب کرد..

آندرس لوورمان، دانشمند مؤسسه تحقیقات تأثیرات آب و هوای پوتسدام نیز، گفت: «انتظار می‌رود کشورهایی که کمترین مسئولیت را در برابر تغییرات آب و هوایی دارند، 60 درصد از بیشتر از کشورهایی که بیشترین نقش را در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارند، متحمل شوند».

این خبر را در وبگاه شبکه الجزیره ببینید

نظر شما