شناسهٔ خبر: 66214398 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کارشناس هواشناسی استان کرمان اعلام کرد؛

هشدار کاهش دمای هوا و سرمازدگی محصولات کشاورزی در کرمان

کرمان_کارشناس هواشناسی استان کرمان نسبت به کاهش محسوس دمای هوای این استان طی امروز( پنجشنبه) و فردا و خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در مناطق شمالی شهرستان های زرند و شهربابک هشدارداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم سلاجقه، گفت: امروز (پنجشنبه) بارش‌های پراکنده در سطح استان کرمان به ویژه مناطق جنوب غربی ادامه دارد و برای فردا نیز وزش باد، افزایش ابر پدیده غالب جوی است و در ارتفاعات جنوب استان بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه برای امروز و فردا کاهش محسوس دما در استان کرمان پیش بینی می‌شود افزود: به همین منظور خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی بیشتر در مناطق شمالی به ویژه زرند و شهربابک پیش بینی شده و باغ‌ها باید پایش و حصار کشی شود.

سلاجقه، گفت: در مجموع بارندگی‌های دو روز اخیر در استان کرمان جبالبارز با ۸۸ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته است.

وی ادامه داد: شهر کهنوج در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده‌اند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته در لاله زار و سر بیژن بارش برف را داشته‌ایم و در لاله زار، بم، ریگان، رفسنجان، راین، شهداد، شهربابک، کرمان و کهنوج بارش باران داشته‌ایم که میلنده جیرفت با ۲۸ میلیمتر، ایستگاه جیرفت ۳۴ و انار ۲۱ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشته‌اند.

نظر شما