شناسهٔ خبر: 66214330 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند

اصفهان- معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۴۲ هزار نفر در این استان در سال‌های اخیر زیر پوشش کلاس‌های سوادآموزی، با خواندن و نوشتن آشنا شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سید احمد امامیه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌های حوزه سوادآموزی، کمبود اطلاعات در این زمینه در نواحی و مناطق استان است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل، باید اقدامات لازم برای تبیین اهمیت موضوع سوادآموزی و آگاهی‌بخشی به مسئولان و مردم صورت گیرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه سوادآموزی در قطب شمال اصفهان، خواستار ارتقای این فعالیت‌ها در سایر قطب‌های استان و اطلاع‌رسانی گسترده‌تر در این زمینه شد.

امامیه در ادامه به آمار سوادآموزی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۶۱۰۰ نفر از نعمت خواندن و نوشتن بهره‌مند شدند که این امر نشان‌دهنده تلاش‌ها و اقدامات مؤثر در این حوزه است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تأکید بر نقش ویژه سوادآموزی در ارتقای سطح سواد جامعه، خاطرنشان کرد: ما تنها حوزه‌ای هستیم که به اتباع خارجی نیز خدمات آموزشی و تربیتی ارائه می‌کنیم و این امر نشان‌دهنده تعهد و رسالت حوزه سوادآموزی نظام جمهوری اسلامی در قبال همه انسان‌ها است.

وی با اشاره به فضاهای آموزشی مورداستفاده در حوزه سوادآموزی، گفت: از پایگاه‌های بسیج، مساجد یا خانه‌های دارای فضاهای مناسب برای سوادآموزی استفاده می‌شود.

امامیه در ادامه به آمار سوادآموزی در استان اصفهان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در مدت چند سال اخیر بیش از ۴۲ هزار نفر در استان اصفهان با خواندن و نوشتن آشنا شده‌اند که نشان‌دهنده کار عظیمی است که در این حوزه صورت‌گرفته است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه، در سال ۱۴۰۰ استان اصفهان با آمار بسیار بالای بی‌سواد بالای ۶ سال مواجه بوده است، افزود: به همت معاونت‌های آموزش ابتدایی و متوسطه و طی طرح شهید محمود وند، تعداد قابل‌توجهی از این افراد شناسایی و جذب شده‌اند.

وی با اشاره به‌ضرورت ترغیب و تشویق مردم برای مشارکت در امر سوادآموزی، گفت: به این منظور برنامه‌ای سه‌ساله تدوین شده است که در آن تعداد افرادی که باید در نواحی و مناطق استان اصفهان شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند، مشخص شده است.

امامیه در پایان از همکاری و تلاش‌های همه دستگاه‌ها و نهادها در امر سوادآموزی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند شاهد ریشه‌کن‌کردن بی‌سوادی در استان اصفهان و ارتقای سطح سواد جامعه خواهیم بود.

نظر شما