شناسهٔ خبر: 66212480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

لازارینی: انحلال آنروا قحطی، ناامیدی و چرخه خشونت را در غزه تشدید می‌کند

صاحب‌خبر -

شفقنا- «فیلیپ لازارینی» کمیسر آنروا در شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز(پنج‌شنبه) اعلام کرد که تسلیم شدن به درخواست اسرائیل برای انحلال آژانس سازمان ملل متحد در کوتاه‌مدت، بحران انسانی و قحطی را در غزه تشدید می‌کند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه عرب48 نوشت: «فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، روز چهارشنبه در برابر شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که تلاش «خائنانه» اسرائیل علیه آنروا منجر به برچیدن آنروا خواهد شد و این پیامدهای پایداری در پی خواهد داشت و نسلی از کودکان ناامید در دامن خشونت به بار خواهد آورد».

اسرائیل مدعی است که از 30 هزار کارمندی که آنروا در نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، اردن و سوریه دارد، بیش از 400 تن از آنان با جنبش حماس همکاری داشته و 12 نفر از آنها در عملیات “طوفان الاقصی” در هفت اکتبر شرکت کرده‌اند.

این ادعاهای اسرائیل تعدادی از کشورهای کمک کننده را بر آن داشت تا کمک مالی خود به UNRWA را متوقف کنند اما پس از آن برخی از این کشورها کمک مالی خود به آژانس را از سر گرفتند.

به دنبال ادعاهای اسرائیل، سازمان ملل بلافاصله این 12 کارمند را اخراج کرد و تحقیقات داخلی را آغاز کرد که هنوز ادامه دارد. همزمان، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، وظیفه ارزیابی آنروا و «بی‌طرفی» آن را به یک گروه مستقل سپرد که رئیس این گروه، کاترین کولونا، وزیر خارجه سابق فرانسه، قرار است دوشنبه آینده گزارش نهایی خود را ارائه کند.

این خبر را در وبگاه عرب 48 ببینید

نظر شما