شناسهٔ خبر: 66212406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان:

فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود

سنندج_مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: فرهنگ‌ تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود چرا که خدمت به جامعه کارگران موجب افتخار است و اجر معنوی و اخروی بدنبال دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد پیشکاری پیش از ظهر پنج شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در استان در سال‌جاری با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: در سال گذشته با همکاری و همیاری ادارات تابعه وزارت کار در استان و همچنین تشکلات کارگری و کارفرمایی موفقیت‌هایی در حوزه‌های مختلف کسب شده که نشان از تعامل این ادارات با شرکای اجتماعی خود دارد.

وی، به وظایفی که هر کدام از ادارات و تشکل‌ها در قبال شعار سال مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دارند پرداخت و افزود: انتظار می‌رود تشکل‌ها در راستای تحقق شعار سال قدم برداشته و هر آنچه که در توان دارند برای محقق کردن جهش تولید با مشارکت مردم انجام دهند تا الگویی مناسب برای آحاد مختلف جامعه شکل بگیرد و فرهنگ مشارکت مردمی را در جامعه تبیین کنند.

پیشکاری با بیان اینکه فرهنگ‌سازی تجلیل از کارگران باید در جامعه تبیین شود، اظهار داشت: خدمت به جامعه شریف کارگران موجب افتخار است و دارای اجر معنوی و اخروی است و ما باید به این خدمتگزاری افتخار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزه‌های دینی ما به ما آموخته که کارگران را مورد تکریم و احترام قرار دهیم، اظهار کرد: جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است و باید ادارات دولتی و بخش خصوصی در هفته کارگر حضور پر رنگ داشته و خدمات این قشر زحمتکش به سمع و نظر مردم برسد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کردستان ضمن تشریح برنامه‌های پیشنهادی گرامیداشت هفته کارگر، گفت: تجلیل از خانواده شهدای کارگر و غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا، اعزام کارگران برای دیدار با مقام معظم رهبری، انعکاس دستاوردهای دولت در زمینه خدمت رسانی به جامعه کارگران و کارفرمایان، دیدار تشکلات کارگری استان با نماینده ولی فقیه و استاندار، دیدار با کارگران آسیب دیده، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت، حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، نشست خبری و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و کارفرمایان نمونه، از جمله برنامه‌های پیشنهادی قابل اجرا در این هفته است.

گفتنی است؛ در این نشست هر یک از مدیران ادارات تابعه وزارت کار در استان و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص تدوین برنامه‌های هفته کارگر پرداختند و بر همکاری و تعامل همه جانبه با دبیرخانه کمیته گرامیداشت هفته کارگر در استان اعلام آمادگی همه جانبه کردند.

نظر شما