شناسهٔ خبر: 66211733 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی در گرمسار:

تعاونی‌های عشایری وارد چرخه تولید نهاده می‌شوند

حوزه/ وزیر جهادکشاورزی تقویت تشکل‌ها، به ویژه؛ تعاونی‌های عشایری را اولویت وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد و بر حضور فعال تشکل‌های عشایری در زنجیره تولید نهاده تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، محمدعلی نیکبخت، صبح امروز ۳۰ فروردین در جریان سفر هیئت دولت به استان سمنان به نمایندگی از رئیس‌جمهور از طرح‌های کشاورزی شهرستان گرمسار بازدید کرد و در افتتاح کارخانه تولید خوراک عشایر کویر در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال سپردن وظایف تصدی‌گری به تشکل‌ها و تعاونی‌ها هستیم و در این زمینه قدم‌های بزرگی برداشته شده است.

وی با اشاره به مشخصات طرح سیلوی ذخیره گندم شهرستان یادآور شد: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ساختاری سازه تکمیل و تاسیسات آن نصب شده است.

نیکبخت در همین رابطه افزود: بخشی از محوطه‌سازی و تاسیسات برق مجموعه در حال تکمیل است و پیمانکار ظرف مدت ۳ ماه آن را به اتمام خواهد رساند.

وزیر جهادکشاورزی در این گفتگو به بازدید از کارخانه تولید خوراک دام عشایر پرداخت و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این کارخانه، اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری و سایر مجموعه‌های شهرستان عهده دار تولید خوراک دام می‌شوند و این اقدامی مؤثر در تقویت تشکل‌ها و سپردن وظایف تصدی‌گری از دولت به مردم است.

وی گفت: نهاده‌ها به شکل خام وارد این مجموعه و به صورت کنستانتره، خوراک و محصول نهایی وارد چرخه مصرف می‌شود.

وزیر جهادکشاورزی در پایان افزود: به این ترتیب؛ نظارت بهداشتی به صورت متمرکز انجام و محصول نهایی در دسترس عشایر قرار می‌گیرد، با این وجود، ظرفیت‌های کوچک در قالب شرکت و پس از آن به صورت اتحادیه و تعاونی با هم‌افزایی کار تولید را پیش می‌برند.

نظر شما