شناسهٔ خبر: 66208007 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کارشناس مسائل سیاسی:

دنیا دست برتر ایران در قدرت نظامی را به عینه مشاهده کرد

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در جریان عملیات وعده صادق، دنیا دست برتر ایران در قدرت نظامی را به عینه مشاهده کرد.

صاحب‌خبر -

دکتر محمدصادق خرسند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که پاسخ نظامی سنگین و پیچیده ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در بمباران کنسولگری کشورمان در سوریه، بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و نظامی جهان داشته است، اظهار داشت: بدون تردید نفوذ موشک های متوسط و شناخته شده ایران به آسمان تلاویو با وجود پیشرفته ترین سامانه های دفاع ضدموشکی، دست برتر ایران را در مواجهه نظامی بر همگان عیان نمود.

وی افزود: در وضع کنونی، کارشناسان فنی و نظامی اسرائیل بهتر از هر کس دیگری می دانند سامانه دفاع موشکی آنان هیچ شانسی در برابر موشک های پیشرفته ای چون سجیل و هایپرسونیک فتاح ندارد و خود این سامانه اولین هدف این موشک ها خواهد بود.

خرسند همچنین گفت: باید توجه داشت این واکنش بی سابقه ایران، علاوه بر تحقیر رژیم صهیونیستی، حاوی نکات مهمی است که به طور قطع از دید کارشناسان مسائل منطقه ای پنهان نمانده است. یکی از این موارد تغییر راهبرد جمهوری اسلامی ایران در برابر تحرکات این رژیم از صبر استراتژیک به بازدارندگی فعال است.

تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: تا پیش از این حمله حتی خوشبین ترین افراد به توان نظامی ایران فکر نمی کردند چنین پاسخی از جانب جمهوری اسلامی به اسرائیل داده شود. چون راهبرد منطقه ای ایران را پاسخ از طریق نیروهای نیابتی تلقی می کردند، اما این حمله نشان داد جمهوری اسلامی با تغییر رویکرد خود، به استراتژی چشم در برابر چشم روی آورده و از اراده کافی برای پاسخ های سخت تر از این حمله برخوردار شده است.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع، روزهای بسیار حساسی در پیش است. این روزها منطقه خاورمیانه به یک انبار باروت در حال انفجار شبیه شده است که هر لحظه احتمال انفجار و بروز یک جنگ تمام عیار منطقه ای در آن وجود دارد.

خرسند با اشاره به این که توان هسته ای و قدرت مؤثر موشکی ایران، نقطه عطف تحولات منطقه غرب آسیا خواهد بود، گفت: الان دیگر همه کشورهای منطقه نظیر آذربایجان و امارات می دانند توان نظامی و اراده سیاسی جمهوری اسلامی در راهبرد بازدارندگی فعال تعریف می شود؛ راهبردی که تخطی از آن بهای سنگینی برای طرف مقابل به همراه خواهد داشت.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت مضاعف در جنگ روایت ها بیان داشت: وظیفه جبهه رسانه ای انقلاب، روایت فاتحانه این اقدام قدرتمندانه و جلوگیری از غالب شدن روایت صهیونیست هاست.

خرسند افزود: مظلوم نمایی برای همراهی جامعه جهانی ضد ایران و اعمال تحریم های بین المللی اگرچه هزینه های پاسخ موشکی ایران تلقی می شود، اما نباید از این نکته غافل بود که دستاوردهای درخشان گوشمالی اخیر، بسیار فراتر از هزینه های آن است و به زودی تحولات منطقه غرب آسیا وارد مرحله جدیدی خواهد شد؛ مرحله ای که نوید بخش تولد یک قدرت جهانی در منطقه ای پرآشوب است.

انتهای پیام

نظر شما