شناسهٔ خبر: 66206746 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از رمان قتل داریوش مهرجویی تا تجربه رشیدپور از خبر فوتش

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام، تشریح جزئیات «سند ملی سبک ملی پوشش ایرانی - اسلامی»، حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!، تجربه رشیدپور از ماجرای خبر فوتش، پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون، خبرهایی از نمایشگاه کتاب و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل ازایسنا، مدیر کل هنرهای نمایشی با تاکید بر ضرورت بودجه‌ای مستقل برای تولید تئاتر، ابراز تاسف کرد که بخشی از جامعه تئاتری به دلیل مسائل اقتصادی در کشورهایی مانند عمان به اجرای تئاتر می‌پردازند و ما نتوانسته‌ایم آنان را جذب کنیم.

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام

با معرفی داوران، ۶۷ فیلم مستند و ۱۲ نماهنگ در جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت می‌کنند.

یک درخواست از صداوسیما و ارتش برای «آسمان غرب»

کارگردان فیلم «آسمان غرب» با اشاره به اینکه فیلمش اثری نیست که تبلیغات ماهواره‌ای داشته باشد، خواستار همکاری بیشتر صدا و سیما و ارتش برای معرفی این فیلم شد و گفت: فیلمی همچون «آسمان غرب» احتیاج دارد که برای پخش تیزر ساعت پخش خوب و شبکه‌های متعدد و متنوع‌تری را داشته باشد.

کارهای بهروز افخمی برای اتمام رمانش از قتل مهرجویی

بهروز افخمی گفت: یکی از برنامه‌های سال جدیدم تمام کردن رمانی است که می‌خواهم در ارتباط با قتل داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر بنویسم.

اعطای نخل طلای افتخاری کن به استودیو معروف ژاپنی

جشنواره فیلم کن از اعطای جایزه نخل طلای افتخاری دوره آتی خود به استودیو انیمیشن‌سازی جیبلی ژاپن خبر داد.

تشریح جزئیات «سند ملی سبک ملی پوشش ایرانی - اسلامی»

رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور درباره تصویب سند ملی سبک ملی پوشش ایرانی - اسلامی توضیحاتی ارائه کرد و گفت: هدف‌گذاری کمّی سند است که بیش از ۳۰ درصد پوشاک مصرفی مردم متصل به ویژندهای (برند) متعهد و متخصص بومی و ایرانی باشد.

حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!

مرتضی کریمی‌نیا ـ پژوهشگر نسخه‌های خطی و قرآنی ـ می‌گوید ردی از قرآن خطی را که حدود ۲۰ سال پیش در ایران سرقت شد، در حراجی ساتبیز لندن پیدا کرده است.

سه‌چهارم مسافران از اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز استفاده کردند

داده‌پردازی آمار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از اسکان نوروزی مسافران نشان می‌دهد اقامتگاه‌های یدون مجوز و غیررسمی از جمله خانه‌های شخصی و اجاره‌ای، چادرهای مسافرتی و مدارس همچنان سهم بیشتری از سفرهای نوروزی دارند.

گورهای شگفت‌آور

گورهای انسان‌ها از تلخ‌ترین و البته مهم‌ترین بقایای به‌جامانده از دنیای باستان‌اند. مردم به روش‌های مختلفی دفن می‌شدند، از خاکسپاری در داخل اهرام عظیم گرفته تا انداختن جسد در باتلاق، روش دفن و خاکسپاری مردم در دوره‌ها و نقاط مختلف جهان گوناگون بوده است. در برخی موارد، مردم می‌ترسیدند مرده‌ها زنده شوند و آسیب بزنند؛ در نتیجه گاهی اجساد را قطع عضو می‌کردند و یا آن‌ها را می‌بستند.

ممنوعیت تبلیغات در شبکه کودک برداشته شد؟!

در حالی که در چهار سال اخیر، تبلیغات تجاری از آنتن شبکه کودک حذف شده بود، این شبکه مدتی است که یک آگهی تبلیغاتی روی آنتن می‌برد.

تجربه رشیدپور از ماجرای خبر فوتش

رضا رشیدپور اخیرا با حاشیه‌ای از جنس اعلام خبر فوتش درگیر شد، اما واقعیت ماجرا از این قرار بوده که این حاشیه مربوط به سکانسی از فیلم «سال گربه» است.

پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون

سریال «۵۰ متر مربع» در گونه اکشن، کمدی، درام و محصول ۲۰۲۱ ترکیه از فردا شب از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.

شاملو می‌گفت شعر را ول کن

سیروس شمیسا زمانی که دانشجوی پزشکی بوده، شعر می‌گفته و شعرهایش را شاملو در مجله «خوشه» منتشر می‌کرده؛ اما شاملو به او توصیه کرده شعر و شاعری را ول کند و پزشکی را ادامه بدهد.

خبرهایی از نمایشگاه کتاب 

رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: مشتاق حضور نویسندگان و اهالی ادبیات هند در ایران هستیم تا ادبیات معاصر هند به اندازه کافی به جامعه فرهنگی ایران شناسانده شود. برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با آثار مکتوب نویسندگان، شاعران و ارتباط با جامعه ادبی ایران و هند است. 

همچنین قائم‌مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام کرد: «بخوانیم و بسازیم» به عنوان شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.

برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد

همزمان با اول اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت سعدی، سعدی‌پژوهان در شیراز بر خوان سعدی می‌نشینند.

در «هزار دف» کردستان چه می‌گذرد؟

پیام عزیزی (خواننده موسیقی عرفانی) به همراه گروه «هزار دف»، گروه «نوای رحمت» و گروه «شاهو دالاهو» در دومین دوره جشنواره موسیقی کهنِ کردستان در روستای پالنگانِ استان کردستان کنسرت برگزار می‌کند.

چهره هنر انقلاب سال ۱۴۰۲ انتخاب شد

«مسعود نجابتی» برای فعالیت‌های مؤثر در حوزه گرافیک از جمله ترسیم دیوارنگاره «و فتح قریب» در مرز سرزمین‌های اشغالی به‌ عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۱۴۰۲ انتخاب شد.

پرتره «چرچیل» چوب حراج می‌خورد

یک پرتره که «وینستون چرچیل»، نخست وزیر دوران جنگ بریتانیا را به تصویر کشیده، پیش از آن که به مزایده گذاشته شود در خانه قدیمی او به نمایش گذاشته می‌شود.

پیشنهادهایی برای خواندن:

در رونمایی از یک مستند جنجالی چه گذشت؟

ببینید| مستند تخریب مزار ائمه بقیع

سند سِری ارتش درباره آغاز جنگ تحمیلی

ایرانی‌ترین غیرایرانی

با زیرابرو برداشتن و شلوار پاره درآمد میلیاردی کسب می‌کنند!

«قشون» از چه زمانی «ارتش» شد؟

بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود

نظر شما