شناسهٔ خبر: 66206729 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

دیدارهای وزیر خارجه ترکیه قطر با موضوع خاورمیانه

وزیر امور خارجه ترکیه گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه در قدرت باقی بماند، در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند.

صاحب‌خبر -

وزیر امور خارجه ترکیه گفت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اینکه در قدرت باقی بماند، در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است منطقه را به جنگ بکشاند تا در قدرت بماند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: «کسانی که از نتانیاهو حمایت بی قید و شرط می کنند باید در موضع خود تجدید نظر کنند.»

وی ادامه داد: «اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت را اجرا و کمک‌های بشردوستانه را وارد نوار غزه کند.»

فیدان تصریح کرد: «ما تاکید کردیم جنایات اسرائیل در غزه خطر تبدیل شدن به یک درگیری منطقه ای را به همراه دارد.»

 وزیر خارجه ترکیه این اظهارات را پس از دیدار با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در دوحه پایتخت قطر مطرح کرد.

هاکان فیدان -قطر

وزیر خارجه ترکیه: نتانیاهو می‌خواهد برای ماندن در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند

 وزیر خارجه ترکیه در اظهاراتی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد برای ماندن در قدرت منطقه را به جنگ بکشاند.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از الجزیره، هاکان فیدان که در دوحه پایتخت قطر به سر می‌برد در دیدار با همتای قطری خود، گفت: کسانی که از نتانیاهو به صورت بی قید و شرط حمایت می‌کنند باید درباره مواضعشان بازنگری کنند.

فیدان افزود: آمریکا باید به (رژیم) اسرائیل اعلام کند که باید به اقدامات کنونی خود پایان دهد.

وی همچنین با اشاره به دیدارهایش در قطر، گفت: در این دیدارها تأکید کردیم که جنایات (رژیم) اسرائیل در غزه خطراتی را به همراه دارد که ممکن است منجر به تبدیل آنها به یک نزاع منطقه‌ای شود.

وزیر خارجه ترکیه تصریح کرد: همچنین در این دیدارها، درباره زمینه گسترش همکاری‌های کنونی با دوحه از جمله در زمینه نظامی گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با تاکید براینکه (رژیم) اسرائیل باید قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت را اجرا کند و اجازه دهد کمک‌های بشر دوستانه وارد نوار غزه شود، گفت: به حمایت‌هایمان از برپایی کشور مستقل فلسطین ادامه خواهیم داد.

فیدان همچنین تصریح کرد که کشورش درباره کمک‌های بشر دوستانه به غزه با قطر هماهنگی کامل دارد و از تلاش‌های دوحه برای دستیابی به آتش بس در غزه حمایت می‌کند.

به گزارش الجزیره، محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی وزیر خارجه قطر نیز در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود درباره تنش در منطقه و ضرورت کاستن از آن و همچنین ضرورت بهره گیری از زبان گفت وگو، تبادل نظر کرده است.

وزیر خارجه قطر در دیدار با فیدان، گفت: دوحه بر اهمیت عمل جامعه جهانی به مسئولیت‌هایش و پایان دادن به جنگ در غزه و همچنین هماهنگی در زمینه ارسال کمک‌های بشر دوستانه تاکید دارد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی افزود: جامعه جهانی باید به تنش آفرینی (رژیم) اسرائیل، پایان دهد.

وزیرخارجه قطر با اشاره به اینکه کشورش رایزنی‌های فشرده‌ای را با همه طرف‌ها درباره تحولات اخیر انجام داده است، تاکید کرد: دوحه برای پایان دادن به جنگ در غزه به مذاکرات و مشورت‌هایش با کشورهای دوست و برادر ادامه می‌دهد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، خاطرنشان کرد: همه طرف‌ها در منطقه اعلام کرده‌اند که خواستار تنش آفرینی نیستند و این در حالی است که بهترین راه برای کاهش تنش‌ها در منطقه، توقف جنگ در غزه است.

برخی منابع خبری عصر امروز (چهارشنبه) از دیدار هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه پایتخت قطر خبر دادند؛ گفت وگوهایی که بر موضوع آتش‌بس، تبادل اسرا و ارسال کمک های بشردوستانه به نوار غزه متمرکز بود.

طرفین در این دیدار درباره آتش بس در غزه، تبادل اسرا و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به این باریکه با یکدیگر گفت وگو و تبادل نظر کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما