شناسهٔ خبر: 66205037 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر اقتصاد:

وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم

قم- معاون وزیر اقتصاد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم.

معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مؤلفه‌های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تأمین انرژی لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای تولیدی هستیم.

وی افزود: تأمین، مدیریت و تخصیص نرخ ارز برای واحدهای تولیدی از جمله موضوعات مهمی است که در این عرصه از تمامی ظرفیت‌ها به خصوص بانک‌ها استفاده خواهد شد.

روحانی گفت: ثبات در برنامه‌ها از سیاست دولت در عرصه بهبود شرایط اقتصادی و فعالیت بخش‌های تولیدی است و در این راستا تلاش می‌شود وضع و تغییرات در دستورالعمل‌ها کاهش یابد.

وی همچنین بیان کرد: دولت تلاش دارد با تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مدیریت نرخ ارز، شرایط مطلوبی را برای بنگاه‌های اقتصادی فراهم آورد.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم برقراری تعادل میان تولید و مصرف گفت: این امر سبب خواهد شد انگیزه تولیدکنندگان برای تولید محصولات افزایش یابد و از سویی دیگر مصرف کننده ها نیز با قیمت مناسب‌تر بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما