شناسهٔ خبر: 66202185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محرومیت‌زدایی سپاه با ۶۵ کیلومتر راه‌سازی در اردبیل

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: با رویکرد محرومیت‌زدایی ۶۵ کیلومتر عملیات راهسازی و آسفالت ریزی در مناطق روستایی و عشایری استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عباس نوظهور در جریان افتتاح راه روستای مرتضی کندی در پارس‌آباد اظهار کرد: سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ماموریت پیدا کرده تا با هدف محرومیت‌زدایی در اجرا و سرعت‌دهی به پروژه‌های عمرانی و زیربنایی با اولویت مناطق روستایی و عشایری ورود پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته و در همین راستا 65 کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی راه‌های روستایی با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شد که در این پروژه‌ها راهداری نقش نظارتی و فنی را عهده دار بوده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: در روستای مرتضی کندی دو کیلومتر راه روستایی به بهره برداری رسید که سپاه استان 6 میلیارد تومان برای آن هزینه کرده و پروژه بهسازی و آسفالت ریزی 2.5 کیلومتر مسیر ارتباطی عشایری نیز در بیله سوار افتتاح شد.

نوظهور بیان کرد: علاوه بر پروژه های آسفالت ریزی و راهسازی به همت بسیج سازندگی استان اردبیل آبرسانی به 455 روستا جزو برنامه ها و تکالیف اصلی است که تاکنون نیمی از این طرح ها نیز در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار به بهره برداری رسیده است.

وی از تلاشی مضاعف برای تکمیل سایر پروژه های آبرسانی روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: تا شروع فصل گرما آب شرب 83 روستا نیز تکمیل شده و اهالی این روستاها در تابستان از آب بهداشتی و سالم و در عین حال پایدار بهره مند خواهند شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری نهادهای حمایتی به ویژه کمیته امداد ساخت و تحویل مسکن مددجویی نیز با کیفیت و طرح های متفاوت به انجام رسیده و در روستاهای استان اردبیل تحویل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد شده است.

نوظهور اظهار کرد: برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت سیل به شهرها و روستاها با همراهی منابع طبیعی استان و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) طرح های آبخیزداری و احداث بندهای تاخیری در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر 350 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها منابع پیش بینی شده تا با اجرای طرح‌های آبخیزداری بتوان آب جمع شده در این بندها را به سمت باغات و اراضی زراعی هدایت کرد.

انتهای پیام/.

نظر شما