شناسهٔ خبر: 66200459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش صراط به نقل از خبرآنلاین، تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ در چهار حوزه تخصصی معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون‌ها اعلام شد.

ایرنا در گزارشی نوشت: تعرفه خدمات سازمان در سال۱۴۰۳ بر اساس ماده ۳ قانون تشکیل سازمان پزشکی قانونی کشور مصوب ۲۷ تیر ۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی و هزینه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی با در نظر گرفتن تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصویب و از تاریخ ابلاغ آن لازم الاجرا است.

در ماده یک آن آمده است: سازمان پزشکی قانونی کشور و همه ادارات کل، مراکز و شعب تابعه موظف هستند تعرفه‌های خدمات خاص پزشکی قانونی در سال۱۴۰۳ را مطابق تعرفه موضوع ماده ۲ آیین‌نامه از تاریخ ابلاغ دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور واریز کنند و همه آئین‌نامه‌های قبلی ملغی است.

در ماده ۲ نیز تاکید شده است: سازمان پزشکی قانونی کشور مجاز به دریافت تعرفه خدمات خاص پزشکی قانونی به شرح زیر بوده و موظف است رسید وجوه دریافتی را به مراجعان یا نماینده آنان تحویل کند همچنین هزینه خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی که به مراکز خارج از سازمان ارجاع می‌شود، حسب مورد توسط متقاضی به همان مراکز پرداخت می‌شود.

در ماده ۳ تصریح شده است: در صورت تشخیص سازمان پزشکی قانونی کشور درخصوص افرادی که معسر از پرداخت هزینه‌های خدمات پزشکی قانونی باشند، رییس سازمان و مقامات مجاز از طرف وی می‌توانند آنان را از پرداخت تمام یا قسمتی از هزینه‌های مربوطه معاف کنند.

جدول ارائه خدمات در چهار حوزه معاینات، تشریح، آزمایشگاه و کمیسیون‌ها با تعرفه سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است و متقاضیان برای دریافت خدمات از پزشکی قانونی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی https://www.lmo.ir مراجعه کنند.

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳

تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳

 

۲۳۳۲۳۶

نظر شما