شناسهٔ خبر: 66193447 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

رئیسی: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت

رئیس‌جمهور گفت: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فروریخت، این عزتی که ارتش و سپاه آفریدند که دریک اقدام دقیق و سنجیده کاری کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی تنبیه شد.

صاحب‌خبر -
آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز ارتش، گفت: ارتش در کنار ملت قرار گرفته و برای دفاع از وطن و تمامیت ارضی و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام می‌کند. ارتش ما خود را از سایر ارتش‌های دنیا با ویژگی عقیده و ایمان به خدا و اتکال به قدرت الهی متمایز کرده است.رئیس جمهور گفت: ارتش ما ارتش با مهارت و آموزش دیده است. اطلاعات نظامی‌اش به روز است و این مهارت ارتش ما را ممتاز کرده است. ارتش مجهز به نوآوری‌ها و فناوری‌های به روز است. تجهیزاتی که تا قبل انقلاب اسلامی به دست کشورهای دیگر باید نگهداری می‌شد، امروز به دست توانای نیروهای مسلح و ارتش ما به روز می‌شود. وی افزود: بنیه دفاعی و ارتش مجهز و به روز است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقتدر پشتوانه اقتدار ایران هستند و کشورهای منطقه می‌توانند به نیروی‌های مسلح ما اتکا کند.رئیسی تصریح کرد: انسجام نیروهای مسلح ما مثال زدنی است که با مردم هستند و از مردم و در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند و در بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله و… نیروهای مسلح در کنار مردم و غم خوار مردم هستند. نیروهای مسلح در همه سختی‌ها در کنار مردم قرار دارند.رئیس‌جمهور با اشاره اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت، این عزتی که ارتش و سپاه آفریدند که در یک اقدام دقیق و سنجیده کاری کردند که به فرموده رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی تنبیه شد. این عملیات تحقق وعده‌ای دقیق و وعده‌ای صادق بود که همه به آن اعتراف دارند.
وی ادامه داد: این عملیات نشان داد که نیروهای مسلح ما آماده و منتظر فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستند این اقدام، اقدامی محدود بود اما اگر این اقدام فراگیر بود حامیان رژیم صهیونیستی می‌دیدند که چیزی از این رژیم باقی نمی‌ماند اما ما اعلام کرده بودیم که این اقدام تنبه و محدود بود اما اگر اقدامی علیه منافع ما داشته باشند پاسخ ما قاطع‌تر و محکم‌تر خواهد بود.رئیسی گفت: امروز دیگر سخن از گزینه نظامی علیه ملت ایران مطرح نیست و این مهم به دلیل بازدارندگی و اقتدار نیروهای مسلح ما است.رئیس‌جمهور در پایان عملیات وعده صادق را موجب فروریختن هیمنه صهیونیسم جهانی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ما در روز قدس و در دفاع از مظلومان همواره آماده بوده و در مقابل زیاده خواهی ها ایستاده است و نماد حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستند. این افتخاری است برای همه ملت ما.وی ادامه داد: از همه روزها حمایت از مقاومت و تنفر از آمریکا و رژیم صهیونیستی را بیشتر می‌بینیم و این یعنی پیروزی و افتخار ملت ما. نیروهای مسلح ما افتخار کنند که پرچم حمایت از فلسطین و مقاومت، امروز پرچم همه ملت‌ها و ادیان شده است و این یعنی پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب.رئیس جمهور گفت: وعده صادق اقدامی محدود و نه فراگیر بود. اگر قرار بود اقدامی گسترده باشد، می دیدند چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی ماند ولی قرار بود اقدام محدود باشد، تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد و مراکزی که علیه ما اقدام شده بود، برخورد شود. اگر کوچک ترین تعرضی از سوی رژیم صهیونیستی به خاک ما انجام شود برخوردی سهمگین و شدید با آنها خواهد شد.

رئیسی افزود: به کشورهای منطقه عرض می‌کنم که نیروهای نظامی ما امنیت ساز، صلح آفرین و موجب اقتدار برای منطقه و کاملاً قابل اتکا هستند و این کشورها به جای ارتباط با رژیم صهیونیستی، باید به داشته‌های خود و نیروهای مسلمان و ارتش و سپاه ما اتکا کنند. نیازی به نیروهای بیگانه در منطقه نیست.رئیس جمهور در پایان گفت: ما در وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلح را وظیفه خود می‌دانیم. مساله آنها مساله ماست. برنامه ریزی شده که کمترین مشکل به لحاظ تدارکاتی و پشتیبانی داشته باشیم. جلوه‌های زیبای همکاری دولت و نیروهای مسلح را مشاهده می‌کنیم و رهبری هم بر آن تاکید دارند و در گره گشایی از زندگی مردم تأثیرگذار است.

نظر شما