شناسهٔ خبر: 66191976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

وحشی‌گری‌نظامیان اسرائیل در کرانه باختری، انگلیس و فرانسه را عصبانی کرد

اقتصادنیوز:در ادامه یورش نیروهای رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری، لندن و پاریس خشونت شهرک‌نشینان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی در ادامه یورش‌های خود به کرانه باختری به روستای «مردا» در شمال «سلفیت» واقع در شمال کرانه باختری حمله کردند و به بازرسی تعدادی از منازل پرداختند.

طبق گزارش العربی الجدید، این روستا در معرض یورش‌های روزانه نیروهای اشغالگر است و ورودی‌های اصلی آن به صورت مکرر بسته می‌شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین به شهر «طوباس» در شمال کرانه باختری یورش بردند و در برخی محله‌های آن مستقر شدند.

در این راستا وزارت خارجه انگلیس از افزایش خشونت هولناک شهرک‌نشینان در کرانه باختری ابراز نگرانی کرد.

خبر مرتبط
جنایت جدید اسرائیل در کرانه باختری/ حماس بیانیه داد

اقتصادنیوز: در حالی که حملات شهرک نشینان صهیونیست به روستاها و شهرهای کرانه باختری با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی ادامه دارد، جنبش حماس خواهان مقابله با جنایت‌های آن‌ها شد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد: حملات شهرک‌نشینان تندرو منجر به کشته شدن چهار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۷۵ نفر و خسارت به املاک شده است. اقدامات خشونت آمیز شهرک‌نشینان غیرقابل قبول است و باید فورا متوقف شود. لندن اخیرا تحریم‌هایی را علیه تندروهای یهود اعمال کرد. این عملیات قتل و خشونت‌ها منجر به تشدید خشونت در کرانه باختری و منطقه در زمانی حساس می‌شود. اسرائیل باید آرامش را برقرار کند و تحقیقات فوری و شفافی را درباره تمام قتل‌ها انجام دهد و عاملان اقدامات خشونت آمیز را محاکمه کند.

وزارت خارجه فرانسه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: پاریس اقدامات خشونت آمیز شهرک‌نشینان یهود علیه غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری را محکوم می‌کند.

خبر مرتبط
حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری

حمله هوایی اسرئیل به مسجدی در شمال نوار غزه، شماری شهید و زخمی برجای گذاشت.

وزارت خارجه فرانسه این اقدامات را غیرقابل قبول دانست.

وزارت خارجه فرانسه همچنین کشته شدن یک جوان صهیونیست در این منطقه قبل از حوادث اخیر را محکوم و اعلام کرد:‌ کشته شدن یک صهیونیست نمی‌تواند خشونت علیه غیرنظامیان فلسطینی را توجیه کند. ما از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم عاملان این اقدامات خشونت آمیز را محاکمه کند.

اقدامات اخیر خشونت آمیز شهرک نشینان که به بهانه کشته شدن این جوان رخ داد که گفته می‌شود عضو یک گروه تروریستی یهودی بوده و دلایل کشته شدن وی نیز مبهم است، منجر به شهادت چهار فلسطینی و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شده است.

اخیرا شهرک‌نشینان صهیونیست به روستای «المغیر» در شرق شهر رام‌الله، واقع در مرکز کرانه باختری یورش بردند و بیش از ۴۰ منزل را به آتش کشیدند. شهرک نشینان صهیونیست از آن زمان حملات خود را به مناطق دیگر کرانه باختری با حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی ادامه دادند.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت ۴۶۳ فلسطینی و زخمی شدن ۴۷۵۰ نفر و بازداشت ۸۱۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبة» (فاجعه) ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

 

نظر شما