شناسهٔ خبر: 66164059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از انتخاب نخست وزیر جدید کویت تا فرودگاه دبی دومین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر از انتخاب نخست وزیر جدید کویت تا فرودگاه دبی دومین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر

البیان: فرودگاه دبی دومین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر در سال 2023 بر اساس آخرین رتبه‌بندی شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، فرودگاه بین‌المللی دبی از رتبه پنجم جهانی به رتبه دوم در تعداد مسافران بین‌المللی و داخلی در فهرست 10 فرودگاه شلوغ جهان در سال 2023 جهش کرد. شورای فرودگاه های بین المللی اعلام

صاحب‌خبر -

البیان: 

فرودگاه دبی دومین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر در سال 2023

بر اساس آخرین رتبه‌بندی شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، فرودگاه بین‌المللی دبی از رتبه پنجم جهانی به رتبه دوم در تعداد مسافران بین‌المللی و داخلی در فهرست 10 فرودگاه شلوغ جهان در سال 2023 جهش کرد.

شورای فرودگاه های بین المللی اعلام کرد که فرودگاه بین المللی دبی برای اولین بار در تاریخ خود موفق شد در سال 2023 پس از کسب رتبه پنجم در سال 2022 به مقام دوم جهانی از نظر تعداد مسافر دست یابد. بر اساس طبقه بندی جدید، فهرست پنج فرودگاه بزرگ جهان شامل فرودگاه آتلانتای آمریکایی است که با حدود 104.6 میلیون مسافر و رشد 11.7 درصدی در جایگاه اول قرار گرفت و فرودگاه دبی نیز با جهش 3 پله ای نسبت به در سال 2022 با حدود 86.99 میلیون مسافر با رشد 31.7 درصدی

 

خبرگزاری رسمی کویت: 

انتخاب نخست وزیر جدید کویت 

مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت، احمد عبدالله الاحمد الصباح، را به عنوان نخست وزیر این کشور تعیین کرد.

نخست وزیر جدید مکلف به معرفی اعضای جدید کابینه دولت شد.

پیش از این محمد صباح السالم الصباح، نخست وزیر کویت، شنبه 6 آوریل، استعفای دولت را به مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت تحویل داد.

نسبت مشارکت در انتخابات مجلس ملی (پارلمان) کویت 62 درصد اعلام شد و مرزوق الغانم و احمد السعدون، روسای سابق پارلمان نیز کرسی های خود را در مجلس حفظ کردند.

در 15 فوریه 2024، مشعل الصباح فرمان انحلال مجلس ملی را صادر کرد که در ژوئن 2023 تشکیل شده بود.او علت این تصمیم را «تخطی مجلس ملی از قوانین ثابت اساسی در احترام گذاشتن به مقام عالی»اعلام کرد.

 

الجزیره: 

گفت‌وگوی فیصل بن فرحان و بلینکن 

 فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و آنتونی بلینکن همتای امریکایی وی با یکدیگر گفت وگو کردند.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد بن فرحان و بلینکن در این تماس تلفنی درباره تحولات منطقه ای و خطرات و پیامدهای تشدید تنش گفت و گو کردند. دو طرف همچنین به بررسی تلاش ها انجام شده برای مهار پیامدهای تنش ها در منطقه پرداختند.

همچنین وزیران دفاع عربستان سعودی و امریکا در یک تماس تلفنی با یکدیگر تحولات منطقه را بررسی کردند. وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرد در تماس با همتای امریکایی خود درباره اوضاع و تحولات و  تشدید تنش های  نظامی در منطقه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

 

الصباح : 

مصر در رتبه اول تولید برق از انرژی تجدیدپذیر در جهان عرب

براساس گزارش آمار سالانه صادره از آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، عراق از لحاظ ظرفیت تولید برق از انرژی تجدیدپذیر تا پایان سال 2023 در رتبه هفتم از میان 10 کشور عربی قرار گرفت.

در این گزارش به 10 کشور عربی دارای بیشترین تولید برق از انرژی تجدیدپذیر و موفقیت بسیاری از آنها در افزایش قابل توجه ظرفیت منابع تجدیدپذیر به ویژه عربستان، امارات و مراکش اشاره شد.

در این گزارش اشاره شده است که مصر با تولید حدود 6.709 هزار مگاوات در سال 2023، در رتبه نخست بیشترین تولید برق تجدیدپذیر در میان 10 کشور عربی قرار گرفت.

در رتبه های بعدی نیز، امارات، مراکش، عربستان، اردن، سودان، عراق، سوریه، لبنان و قطر قرار دارند.

 

الخلیج اونلاین: 

جابجایی بیش از 93 میلیون تن کالا از طریق بنادر عمان در سال 2023

 بنادر عمان در سال 2023 بیش از 93.2 میلیون تن کالا را جابجا کردند. این در حالی است که بنادر عمان در سال 2022، حدود 91.8 میلیون تن کالا جابجا کرده بودند.

خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد که جابجایی کالا از طریق بنادر عمان در سال 2023 و در مقایسه با سال 2022 شاهد رشد 1.5 درصدی بود.

شمار کشتی هایی که در بنادر عمان پهلو گرفتند نیز در سال 2023 4.3 درصد افزایش یافت و به 11 هزار و 5 مورد رسید. این در حالی است که در سال 2022، بنادر عمان میزبان 10 هزار و 553 کشتی بودند.

 

منبع: sharghdaily-926579

نظر شما