شناسهٔ خبر: 66156425 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مولایی قرا در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان قائمشهر:

به حول قوه الهي طي دو سال، ابر پروژه هاي شهرستان به اتفاق خوبي رسيد

صاحب‌خبر -
به حول قوه الهي طي دو سال، ابر پروژه هاي شهرستان به اتفاق خوبي رسيد

خبرگزاری آریا- مولایی قرا در نشست با شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای شهرستان قائمشهر، به حول قوه الهی طی دو سال، ابر پروژه های شهرستان به اتفاق خوبی رسید.

به گزارش خبرنگار آریا در قائمشهر،به نقل از روابط عمومی فرمانداری قائمشهر، جواد مولایی قرا فرماندار شهرستان قائمشهر در نشست با شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران بخش مرکزی شهرستان که با حضور حضرت آیت الله معلمی نماینده محترم مردم شریف استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهر قائمشهر،اعضای شورای اسلامی شهر و شورای شهرستان، معاونین فرمانداری، بخشدار بخش مرکزی، روسای ادارات شهرستان، اعضای شورای اسلامی بخش، روسای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای بخش مرکزی در سالن آمفی تئاتر شهرداری قائمشهر برگزار شد، ضمن تبریک عید بندگی(سعید فطر) و قبولی طاعات و عبادات، گفت: فرصت بسیار مغتنمی است تا در جمع دهیاران محترم شوراهای محترم روستاهای شهرستان حضور داشته باشم تا با هم فکری، هم دلی و همکاری به منظور توسعه و آبادانی بیشتر روستاها بحث، تبادل نظر و برنامه ریزی داشته باشیم.

فرماندار قائمشهر با تقدیر از اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی بواسطه این که دغدغه دارند و پیگیر مطالبات مردم روستاهای شهرستان هستند، افزود: نشست امروز، من باب این موضوع که شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها به عنوان مرجع رجوع سطح روستاها هستند از همین رو می طلبد تا از اقدامات صورت گرفته گزارشی ارائه نمائیم و هم برای اجرای اقدامات آتی در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام« جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده، بحث، تبادل نظر و برنامه ریزی داشته باشیم.

مولایی قرا با اشاره به این مطلب که بنده و تمام همکارانم به عنوان خادم شما در فرمانداری، تمام تلاشمان این بوده که یکی از اصلی ترین شعارهای انقلاب که کم کردن فاصله شهر و روستا و فقیر و غنی بوده است را در شهرستان عملیاتی کنیم، گفت: طی دو سالی که در خدمت شما هستیم اقدامات خوبی در حوزه خدماتی، انجام پروژه های بزرگ آب شرب، برق، گاز، اجرای طرح هادی، راه و ... با اعتبارات بسیار چشمگیری در روستاها اجرا شد.

وی اضافه کرد: پروژه های بسیار خوبی اجرا شد، اما کارهای بسیار زیادی هنوز مانده است و هیچ‌کدام ما با توجه به تلاش های صادقانه و قابل قبولی که صورت گرفته اما راضی نیستیم چرا که عقب ماندگی روستاها زیاد است.

نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر با بیان این مهم که 87 درصد مشارکت بحث اجرای طرح هادی استان را شهرستان قائمشهر به خود اختصاص داد، تصریح کرد: سهمیه قیر مشارکتی و تهاتری شهرستان به مبلغ 12 میلیارد تومان بوده که ما این سقف را به 38 میلیارد تومان رساندیم و پروژه های خوبی انجام شد اما هنوز کارهای زیادی داریم که باید اجرایی شود.

مولایی اظهار کرد: امروز آمدیم تا در این نشست صمیمی برای کارهایی که باید انجام شود برنامه ریزی نماییم و بگوییم آماده ایم و همچنان هستیم بر آن عهدی که بستیم و ان شاالله با همدلی، همکاری و هم افزایی در یک مسیر واحد برای یک هدف مشترک که همان پایداری و توسعه روستاها است، حرکت خواهیم کرد.

فرماندار قائمشهر با تشریح چارچوب و سیر اداری کمیته برنامه ریزی برای حاضرین و نحوه چگونگی تخصیص و دریافت اعتبار برای شهرستان، خاطرنشان کرد: کلیه فعالیت های عمرانی سطح شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان دیده می شود و ما سعی کردیم از این فرصت بهترین استفاده را برای توسعه روستاها داشته باشیم.

مولایی قرا با اعلام این که شهرستان قائمشهر در 3 دوره متوالی رتبه اول پروژه های عمرانی افتتاحی مازندران را به خود اختصاص داده است که در طول 45 سال پس از انقلاب کم سابقه بوده، افزود:  1740، 2000 و 1560 میلیارد تومان اعتباراتی بوده که در 3 دوره متوالی برای پروژه های عمرانی شهرستان قائمشهر هزینه شده است.

فرماندار قائمشهر گفت: در دهه فجر سالی که گذشت، از مبلغ 1700 میلیارد تومان اعتبار کل پروژه های افتتاحی شهرداری های استان مازندران، مبلغ 1000 میلیارد تومان سهم پروژه های شهر قائمشهر بوده است، به همین منظور، این رتبه ها اتفاقی نیست و یقیناً حاصل برنامه، وحدت کلمه و مشارکت مردم و مسئولین است.اعتقاد بنده این است که همیشه مردم از ما جلوتر هستند و همین مردم در سال گذشته با 60 میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی مشارکت داشتند که در نوع خود کم نظیر است.

مولایی با اظهار این مطلب که مشارکت و همکاری مردم، مسئولیت ما را سنگین تر می کند و باید بیشتر حرکت کنیم و خسته نشویم، گفت: به حول قوه الهی طی دو سال، ابر پروژه های شهرستان به اتفاق خوبی رسید.

 

نظر شما