شناسهٔ خبر: 66142475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اذعان سوناک به همراهی انگلیس با رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- نخست وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) به همراهی کشور متبوعش با رژیم اسرائیل در مقابله با پاسخ تلافی‌جویان ایران به اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد و مدعی شد: «جت‌های نظامی انگلیس تعدادی از پهپادهایی که ایران در حمله به اسرائیل پرتاب کرده بود را سرنگون کرد.»

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، ریشی سوناک در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: تایید می‌کنم که جنگنده‌های ما، تعدادی از پهپادهای ایران را سرنگون کردند.

وی ادامه داد: در کنار امنیت اسرائیل و منطقه ایستاده‌ایم که البته [این موضوع] برای امنیت ما در داخل کشور نیز مهم است.

بر اساس این گزارش، قرار است سوناک امروز به گفت‌وگوهای رهبران گروه هفت (G۷) بپیوندد.

نخست‌وزیر انگلیس در این باره گفت: «این موضوع مهم است که با متحدان هماهنگ شویم و در آن زمان، درباره گام‌های بعدی بحث خواهیم کرد.»

سوناک پیشتر نیز در تداوم مواضع مداخله جویانه و حمایت‌های بی‌دریغ این کشور از رژیم صهیونیستی، گفته بود: بریتانیا به دفاع از امنیت [رژیم] اسرائیل ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نظر شما