شناسهٔ خبر: 66127285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

«حملات ایران به اسرائیل»/ فرمانده کل سپاه: «عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار انجام شد»/ سرلشکر باقری: «قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم»/ اطلاعیه سپاه: اهدافی در اسرائیل را با دهها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادیم/ نیویورک‌تایمز: ایران 185 پهپاد، 36 موشک کروز و 110 موشک زمین به زمین به اسرائیل شلیک کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد حمله به اهداف معینی در اسرائیل را آغاز کرده است.

اطلاعیه شماره 1 سپاه پاسداران 

به گزارش شفقنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد که در پاسخ به جنایت های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین های اشغالی را با شلیک ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد. متن کامل اطلاعیه شماره 1 سپاه را در این لینک بخوانید.

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود. متن کامل اطلاعیه شماره 2 سپاه را در این لینک بخوانید.

نیویورک‌تایمز: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به اسرائیل شلیک کرد

نیویورک تایمز به نقل از مقامات اسرائیلی نوشت: ایران ۱۸۵ پهپاد، ۳۶ موشک کروز و ۱۱۰ موشک زمین به زمین به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. بیشتر پرتاب‌ها از خاک ایران بوده و تعداد کمی هم از یمن و عراق به سوی اسرائیل شلیک شده است.

سرلشکر باقری: عملیات ایران در حد تنبیه بود/ قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه قصدی بر ادامه عملیات علیه اسرائیل نداریم، عملیات از نظر ما خاتمه یافته است، اظهار داشت: عملیات ایران در حد تنبیه بود، پاسخ ایران به هراقدامی بسیار بزرگ‌تر خواهد بود

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دلیل این عملیات عبور رژیم صهیونیستی از خط قرمزهای بود که برای ما به هیچ وجه قابل تحمل نبود.

فرمانده کل سپاه: اسرائیل از هر نقطه به ما حمله کند مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرد

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است و آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی های ما و شخصیت های ما و به شهروندان ما حمله کند ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.

سرلشکر حسین سلامی در گفتگویی روز یکشنبه درباره جزییات عملیات وعده صادق گفت: اهداف خیلی دقیق بود و ما یک عملیات محدود انجام دادیم، در حد و اندازه شرارت هایی که رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

وی گفت: این عملیات می توانست عملیات گسترده ای باشد اما ما دامنه عملیات را محدود به آن بخش توانایی‌هایی کردیم که رژیم صهیونیستی برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان از آن استفاده کرده بود.

سردار سلامی با تاکید بر این که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما انجام شد، اظهار داشت: تا این لحظه اطلاعات ما روی تمام اصابت ها کامل نیست اما آن بخش از اصابت هایی که گزارش های دقیق، مستند و میدانی داریم نشان دهنده آن است که این عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار اتفاق افتاده است. مردم ساکن در سرزمین های اشغالی، مقامات صهیونیست و ارتش تروریستی و اشغالگران رژیم صهیونیستی و آمریکا بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داده اند و متوجه شده اند.

توییت نتانیاهو در مورد حملات موشکی و پهپادی ایران

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به حملات شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: بنیامین نتانیاهو در یک پست کوتاه در X یا توییتر نوشت: اسرائیل به پیروزی خواهد رسید.

نخست وزیر اسرائیل گفت: ما رهگیری کردیم، دفع کردیم، با هم پیروز خواهیم شد.

نتانیاهو همچنین گفت: اسرائیل جنگ غزه را «با تمام قوا» ادامه خواهد داد. اسرائیل به تلاش خود برای تحقق اهداف جنگ با حماس با تمام قوا ادامه خواهد داد و برای بازگرداندن فوری ۱۳۳ گروگان از غزه سنگ تمام خواهد گذاشت.

بایدن: به اسرائیل کمک کردیم تا حمله ایران را دفع کند

رییس جمهور آمریکا مدعی شد کشورش به اسرائیل کمک کرد تا «تقریباً همه» پهپادها و موشک های ایران را سرنگون کند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ فرانس۲۴ نوشت: جو بایدن در واکنش به حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل گفت: نیروهای آمریکایی به سرنگونی «تقریباً همه» پهپادها و موشک های شلیک شده توسط ایران به اسرائیل کمک کردند و افزود که او حمایت «آهنین» خود را از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع آمریکا: به دنبال درگیری نظامی با ایران نیستیم

لوید آستین رییس پنتاگون گفته است که نیروهای آمریکایی به رهگیری ده ها پهپاد و موشک ایرانی که از ایران، عراق، سوریه و یمن علیه اسرائیل شلیک شده بودند، کمک کردند، اما به دنبال درگیری نظامی با ایران نیستند.

سی‌ان‌ان: بایدن به نتانیاهو گفته در هیچ عملیاتی علیه ایران شرکت نخواهد کرد

رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر اسرائیل گفت که ایالات متحده به حمایت از اسرائیل در دفاع از خود ادامه خواهد داد، اما در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

شلیک موشک‌های کروز ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شلیک موشک های کروز ایران به سمت سرزمین های اشغالی را تایید کرد.

کاخ سفید: انتظار می رود حمله ایران چند ساعت طول بکشد

کاخ سفید می گوید: انتظار می رود حمله ایران چند ساعت طول بکشد.

حمله پهپادهای حزب‌الله لبنان به سامانه گنبد آهنین اسرائیل

منابع خبری اعلام کردند که حزب‌الله لبنان با پهپادهای انتحاری سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل در تل نعمة را هدف قرار داده است.

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر حمایت کامل از اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا بر حمایت «کامل» ایالات متحده از رژیم صهیونیستی در مقابل پاسخ تلافی جویانه ایران تاکید کرد.

آستین حمایت خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کرده و گفت که اسرائیل می‌تواند به صورت کامل به ایالات متحده برای دفاع از خود علیه حملات ایران اتکا کند.

نتانیاهو: سامانه‌های پدافندی ما مستقر شده‌اند/ آماده هرگونه حمله مستقیم ایران هستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سامانه‌های دفاعی ما مستقر شده‌اند و ما برای هر سناریوی دفاعی یا تهاجمی آماده هستیم‌.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل آماده هرگونه حمله مستقیم از سوی ایران است، ادعا کرد: ارتش و مردم ما قوی هستند و هر کس که به ما آسیب بزند، به او آسیب می‌زنیم.

وی با بیان اینکه ما از خود در برابر هر تهدیدی حفاظت خواهیم کرد، مدعی شد اسرائیل در سال‌های گذشته و حتی در هفته‌های اخیر آماده احتمال حمله مستقیم از سوی ایران بوده است.

ارتش اسرائیل: چه از لحاظ دفاعی و چه از لحاظ هجومی در سطوح مختلف آماده هستیم

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ارتش و نیروی هوایی این رژیم برای پهپادهای ایرانی که پیش بینی می‌شود طی ساعات آتی به اراضی اشغالی برسند، آماده هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ارتش ما چه از لحاظ دفاعی چه از لحاظ هجومی در سطوح مختلف آماده است و ما با ایالات متحده در این خصوص همکاری می‌کنیم.

ارتش رژیم صهیونیستی عنوان داشت: ما تلاش می‌کنیم مانع از رسیدن پهپادهای ایرانی به اسرائیل شویم. ما به محض ورود پهپادهای ایرانی با آنها برخورد خواهیم کرد، اما هشدار می‌دهیم که دفاع به صورت ۱۰۰ درصد نخواهد بود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ایران پهپادهایی را به سمت اسرائیل به پرواز درآورده و پدافندهای دفاعی برای برخورد با این پهپادها آماده هستند.

رادیو ارتش رژیم‌صهیونیستی: حمله ایران بزرگتر از پیش‌بینی ماست

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حمله‌ای که ایران آغاز کرده، بزرگتر از سطح پیش بینی ما است.

هشدار وزیر دفاع ایران به حامیان اسرائیل

وزیر دفاع ایران گفت: هر کشوری که حریم هوایی یا خاک خود را برای حمله به ایران به روی اسرائیل باز کند، پاسخ قاطع ما را دریافت خواهد کرد.

واکنش رییس مجلس نمایندگان آمریکا به حمله موشکی ایران به اسرائیل

مایک جانسون، قانونگذار ارشد جمهوری خواه حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد و خواستار ارائه پاسخ مناسب به این حمله شد.

جانسون در بیانیه‌ای گفت: من به تعامل با کاخ سفید برای اصرار بر پاسخ مناسب ادامه خواهم داد. تضعیف اسرائیل توسط دولت بایدن و مماشات با ایران به این تحولات وحشتناک کمک کرده است.

باطلی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۲ ظهر تمدید شد

روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام‌کرد: باطلی پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۲ ظهر تمدید شد.

واکنش کشورها به حمله ایران به اسرائیل 

القدس العربی: لبنان، عراق و اردن حریم هوایی خود را بازگشایی کردند

چند کشور عربی، امروز(یکشنبه) از بازگشایی حریم هوایی خود و از سرگیری فعالیت فرودگاه ها پس از تعویق چند ساعته در پی پاسخ نظامی ایران به اسرائیل خبر دادند.

وزارت حمل و نقل لبنان اعلام کرد: «کشورش حریم هوایی خود را به روی تمام پروازهای ورودی، خروجی و عبوری گشوده است.»

سازمان هواپیمایی کشورهای عراق و اردن نیز از بازگشایی حریم هوایی خود به روی تمام پروازها خبر دادند.

تل آویو هم از بازگشایی حریم هوایی اش به روی پروازهای عبوری خبر داد.

ادعای وزارت دفاع بریتانیا در مورد سرنگونی پهپادهای تهاجمی ایران

بریتانیا اعلام کرد: در هدف قرار دادن پهپادهای ایران نقش داشتیم.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، گاردین نوشت: منابع دفاعی بریتانیایی اعلام کردند که تایفون های نیروی هوایی این کشور در سرنگونی پهپادهای ایرانی بر فراز سوریه و عراق در شبانه روز گذشته نقش داشته اند و انتظار می رود این موضوع در بیانیه وزارت دفاع بعداً تأیید شود.

واکنش حماس به حمله ایران به اسرائیل؛ حق طبیعی بود

گروه فلسطینی حماس در پیامی در تلگرام نوشت: عملیات نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی یک حق طبیعی و پاسخی شایسته به جنایت هدف قرار دادن کنسولگری در دمشق است.

حماس با اشاره به تجاوزات اسرائیل، بر حق طبیعی کشورها و مردم منطقه برای دفاع از خود در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار خویشتنداری شد

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد و از همه طرف‌ها خواست تا از تشدید بیشتر تنش خودداری کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایت از اسرائیل را تصویب می‌کند

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ رویترز نوشت: «استیو اسکالیز» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای گفت: مجلس نمایندگان ایالات متحده برای بررسی قوانینی که از اسرائیل حمایت می‌کند و ایران را مسئول تنش‌ها می‌داند، تغییری در برنامه خود ایجاد خواهد کرد.

وی در بیانیه ای گفت: «مجلس نمایندگان قویاً در کنار اسرائیل ایستاده است و باید عواقبی برای این حمله بی دلیل وجود داشته باشد؛ جزئیات بیشتر این طرح متعاقبا اعلام خواهد شد.»

قطر خواستار خویشتنداری شد

وزارت امور خارجه قطر از تحولات اوضاع در منطقه ابراز نگرانی کرد و خواستار توقف تنش‌ها و خویشتنداری شد.

به گزارش شفقنا از الجزیره، وزارت خارجه قطر از جامعه جهانی خواست برای تنش‌زدایی و کاهش تنش‌ها در منطقه اقدام فوری انجام دهند.

چین: در مورد تشدید تنش در خاورمیانه نگران هستیم

چین نگرانی خود را از تشدید بحران میان ایران و اسرائیل اعلام کرد. وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای از همه طرف ها خواسته است تا آرامش و خویشتن داری به خرج دهند.

واکنش برزیل و ژاپن به حملات ایران: خویشتندار باشید

برزیل خواستار حداکثر خویشتنداری از سوی ایران و اسرائیل شد. سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت: برزیل از آغاز جنگ غزه به جامعه بین المللی هشدار داده که درگیری ممکن است در سراسر منطقه گسترش یابد. برزیل از همه طرف‌های درگیر می‌خواهد حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا تلاش‌ها را برای جلوگیری از تشدید تنش بسیج کند.

راهپیمایی خودرویی و موتوری در لبنان پس از حملات ایران به اسرائیل

در پی حملات ایران به اسرائیل، ضاحیه جنوبی بیروت پایتخت لبنان بامداد امروز(یکشنبه) صحنه راهپیمایی های خودرویی در جاده ها بود. ویدئوهای منتشر شده در این خصوص خودروها و موتورسیکلت سواران را نشان می دهد که در خیابان های ضاحیه جنوبی بیروت می چرخند و خوشحالی می کنند.

توقف پروازها در آسمان عراق

برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند.

به گزارش شفقنا از رسانه های داخلی، برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند.

همچنین وزیر حمل و نقل عراق از بسته شدن حریم هوایی این کشور و توقف پروازها خبر داد.

اردن حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماها بست

سازمان هواپیمایی اردن اعلام کرد: با توجه به تشدید تنش و خطرات در منطقه، امّان تصمیم گرفته است به طور موقت حریم هوایی خود را به روی همه هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری ببندد.

به گزارش شفقنا به نقل از الدستور، سازمان هواپیمایی اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد: این سازمان تصمیم گرفته است به طور موقت حریم هوایی این کشور را به روی همه هواپیماهای ورودی، خروجی و عبوری از ساعت 20:00 به وقت UTC یعنی ساعت 11:00 شب به وقت محلی، برای چند ساعت آینده ببندد، این تصمیم به طور مستمر بر اساس تحولات جاری، به‌روز رسانی و بازبینی خواهد شد.

پدافند دفاعی سوریه در حالت آماده باش قرار گرفت

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع نظامی سوری گزارش دادند پدافند‌های روسی ارتش سوریه در اطراف شهر دمشق و پایگاه‌های نظامی این کشور به حالت آماده باش درآمده‌اند.

امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدار لازم داده شده است

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز تماس‌ تلفنی همتایانم هانکه برونس اسلات و حاجه لحبیب و کنستانتینوس کمبوس‌ از هلند، بلژیک و قبرس را دریافت کردم. در مورد حمله تروریستی اخیر رژیم اسراییل به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نقض حقوق بین‌الملل و کنوانسیون‌های وین ایده‌هایی را مطرح کردند. مواضع کشورمان تبیین شد. تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.»

این خبر در حال تکمیل است…

نظر شما