شناسهٔ خبر: 66117376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

شرط ژنرال برهان برای مذاکره با نیروهای واکنش سریع

رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان گفت: تا زمانی که نبرد در کشور ادامه دارد با نیروهای واکنش سریع هیچ گفت‌وگویی انجام نخواهد شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در چارچوب روند سیاسی برای واگذاری قدرت به غیرنظامیان، توافق شد نیروهای واکنش سریع در ارتش ادغام شوند و یک ارتش ملی حرفه‌ای در سودان تشکیل شود اما در خصوص نحوه ادغام و فرماندهی ارتش نوین میان نظامیان اختلاف ایجاد شد و این اختلاف، آتش جنگ را میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در 26 فروردین 1402 شعله ور کرد.

به رغم اینکه بارها دو طرف توافقنامه آتش بس امضاء کرده‌اند ولی هیچیک بر این توافقنامه پایبند نبوده و بر حذف طرف مقابل از طریق گزینه نظامی تاکید دارند.

ژنرال «عبدالفتاح برهان » رئیس شورای حاکمیتی و فرمانده ارتش سودان در جمع نظامیان این کشور در ام درمان ( روبروی خارطوم شرق رود نیل ) با تاکید بر شروط ارتش برای از سرگیری گفت‌وگوی صلح با نیروهای واکنش سریع گفت: نیروهای مسلح با مذاکره مشکلی ندارند اما مشکل در خصوص روند این گفت‌وگو و چگونگی آن است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که نبرد در کشور ادامه دارد با نیروهای واکنش سریع هیچ گفت‌وگویی انجام نخواهد شد و تا زمانی که منازل مردم و شهرهای جنینه ( مرکز ایالت دارفور غربی ) نیالا ( مرکز ایالت دارفور جنوبی ) زالنجی ( مرکز ایالت دارفور مرکزی ) خارطوم و شهرهای ایالت الجزیره ( جنوب ایالت خارطوم  ) خارج نشوند، هرگز مذاکره‌ای با آنان انجام نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

ارتش سودان: مزدورانی از چاد و سودان جنوبی به اسارت درآمدند

به نوشته روزنامه سودان تریبون، ژنرال برهان خطاب به نیروهای واکنش سریع گفت: اگر شما خواهان انجام مذاکرات صلح هستید اول بایستی از شهرها نیروهای خود را خارج کنید و در مناطق تعیین شده‌ای مستقر شوید.

وی با بیان اینکه ارتش موفق شده‌است بیشتر صنایع نظامی، ناوگان هوایی و سامانه های پدافندی را از سیطره نیروهای واکنش سریع خارج کند تصریح کرد: کفه نبردی در روزهای آینده به نفع مردم سنگین‌تر خواهد شد.

فرمانده ارتش سودان با اشاره به ساماندهی گروه‌های مسلح ( مردمی ) با هدف مبارزه با نیروهای واکنش سریع گفت: ارتش از حمایت مردم برخوردار است و لذا در این نبرد شکست نخواهد خورد و ما به کسانی که آرزوی فروپاشی ارتش را داشته و دارند می‌گویم این آرزوی شما بسیار دور از دسترس است.

 

آنچه دیگران می خوانند

نظر شما