شناسهٔ خبر: 66112313 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

«نامه‌نیوز» گزارش می‌دهد

واکنش‌ها به حضور کاظم صدیقی در نمازجمعه

چرا دستگاه قضایی اقدامی نکرده؟ و چرا ایشان دوباره به نمازجمعه دعوت شدند؟

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - هنوز از ماجرای کاظم صدیقی و زمین کنار حسینیه خیلی نگذشته و حساسیت مردم نسبت به موضوع نگذشته که شاهد دوباره کاظم صدیقی به عنوان خطیب جمعه بودیم! تصمیمی که در شرایط کنونی و با توجه به ابهامات باقی مانده در موضوع مورد ذکر، با واکنش‌های بسیاری همراه شد. 

سایت تابناک، وابسته به محسن رضایی در انتقاد از این موضوع نوشت؛ستاد نماز جمعه به چه مجوزی حیثیت این گران سنگر انقلاب را برای توجیه عمل ناشایست وخلاف بین یک نفر چوب حراج می زند آیا دست درازی به اموال عمومی حتی اگر باز پس هم گرفته شود که آنهم با فشار افشاگری بود تخلف نیست ؟

روزنامه اصلاح طلب هم میهن نیز نوشت: «نمازجمعه دیروز تهران، در حد نماز جماعت یک مسجد متعارف بود. آقای صدیقی ضمن عذرخواهی از مردم به علت غفلت خود، از کسانی که به دفاع از او برخاستند نیز تشکر کرد! درحالی‌که هنوز حقیقت ماجرا بیان نشده است و آنچه گفته شده، منطبق بر اسناد منتشرشده نیست.  واقعیت این است که ایشان همچنان می‌کوشد پشت چیزهای دیگر جز عملکرد خود سنگر بگیرند. کسی مردم را نمی‌زند. اصولاً چرا باید مردم را زد درحالی‌که آقای صدیقی به گمان خودش مرتکب غفلت شده و به گمان دیگران ماجرا به‌کلی خارج از مقوله غفلت است.»

در ادامه گزارش هم‌میهن آمده است: «اگر از سخنان دیروز آقای صدیقی بگذریم، پرسش این است که چرا دستگاه قضایی اقدامی نکرده؟ و چرا ایشان دوباره به نمازجمعه دعوت شدند؟ دستگاه قضایی در توضیح ماجرا به این بسنده کرده که خرید و فروش باغ ۴۲۰۰متری اقاله یا فسخ شده است. این پاسخ حقوقی نیست؛ بلکه باید درباره این ماجرا به‌صورت ماهوی نظر داد که آیا فروش اولیه قانونی بوده یا مصداق سوءاستفاده و فساد است؟ اگر آن فروش قانونی بوده، فسخ یا عدم فسخ آن برای دادگاه موضوعیتی ندارد و اگر این کار جرم بوده، آنگاه باید دادسرا ورود کند. فارغ از اینکه بیع مزبور فسخ شده باشد یا نشده باشد.

ستاد نمازجمعه نیز باید تا تعیین‌تکلیف نهایی پرونده از دعوت وی استنکاف می‌کرد. چون دعوت از او به نتیجه رسیدگی قضایی مربوط است. ضمن اینکه در هرگونه رسیدگی اثرگذار است. البته خود او هم نباید می‌پذیرفت؛ ولی شاید فکر کرده‌اند که با آمدن او به امامت جمعه، ذهن مردم به‌سوی مثبت تغییر خواهد کرد. درحالی‌که چنین تصوری باطل است و با این کار اعتبار نمازجمعه در ردیف اعتبار امام‌جمعه تنزل خواهد کرد و نه برعکس.»

عباس عبدی نیز در واکنش به حضور مجدد صدیقی در نماز جمعه نوشت: «ادامه امامت جمعه آقای صدیقی معنای روشنی دارد. این که آن‌چه افشا شده از نظر آقایان هیچ چیز جدیدی نیست همه موارد را می‌دانستند یا این رفتار را ناقض عدالت به عنوان شرط امامت جمعه نمی‌دانند. طبعا سایر ائمه جمعه تهران و کشور هم با چنین گزاره‌هایی هماهنگ هستند.»

در راستای همین واکنش‌ها عصر ایران تصاویری منتشر کرد که حاکی از آن بود نمازگزاران از حضور صدیقی در امامت جمعه تهران استقبال نکردند.

ناگفته نماند که روایت خبرگزاری ایرنا کاملا متفاوت بود و تصاویری منتشر کرد که نشان‌دهنده جمعیت قابل قبولی برای نمازجمعه تهران بود. ضمن این که صدیقی همراهی رئیس دفتر رئیس جمهور و وزیر ارشاد و رئیس شورای شهر را نیز با خود داشت.

گفتنی است، پیش‌تر احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه خواستار ورود مدعی العموم به موضوع پرونده حوزه علمیه امام خمینی(ره) [ازگُل] و شخص آقای کاظم صدیقی به عنوان متولی و منتقل کننده بخشی از املاک حوزه علمیه به موسسه «پیروان اندیشه های قائم» شده بود.

 

 

نظر شما