شناسهٔ خبر: 66109715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه همشهری | لینک خبر

حضور باشکوه مردم در نماز عید فطر

مانور دینداری

نماز عید سعیدفطر امسال 22فروردین‌ماه درحالی به امامت رهبرمعظم‌انقلاب برگزار شد که حضور سیل خروشان جمعیت در مصلای امام‌خمینی ره تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. روزنامه همشهری امروز،روزنامه همشهری صبح،صفحه روزنامه همشهری،دانلود روزنامه همشهری امروز،همشهری آنلاین

صاحب‌خبر -

نماز عید سعیدفطر امسال  22فروردین‌ماه درحالی به امامت رهبرمعظم‌انقلاب برگزار شد که حضور سیل خروشان جمعیت در مصلای امام‌خمینی (ره) تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. جمعیت عظیم شرکت‌کننده در نماز روز عید فطر درحالی توجه رسانه‌های بین‌المللی را به‌خود جلب کرد که ارزیابی‌ها از حضور کم‌سابقه مردم تهران دراین مراسم حکایت دارد. علاوه‌بر حضور پرشکوه مردم در نماز عید سعید فطر به امامت رهبرمعظم‌انقلاب، سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه‌های نماز عید و همچنین در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی و منطقه داشت و مواضع ایشان درباره پاسخ قطعی ایران به تجاوز رژیم‌صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، با پوشش ویژه‌ای ازسوی رسانه‌های صهیونیستی همراه شد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در خطبه نماز عید فطر تأکید کردند که رژیم خبیث صهیونیستی باید تنبیه شود و‌ تنبیه خواهد شد.

نقاط برجسته رمضان
چشمگیرتر شدن جلوه‌های تلاوت قرآن در سراسر کشور از نقاط برجسته رمضان امسال بود و رسانه ملی در ارائه این پیشرفت بزرگ و این حقیقت درخشان نقش مهمی داشت. محافل ذکر و دعا و تضرع و مناجات نیز به‌خصوص در لیالی‌ قدر، رمضان امسال را زیباتر و مطلوب‌تر کرد.

انجام وظیفه در مقابل هنجارشکنی‌ها
آنچه امسال به بنده خبر داده می‌شد، این بود که گاهی تظاهر به روزه‌خواری در بعضی از معابر شهر تهران و دیگر شهرها می‌‌شد. یقینا نظام جمهوری اسلامی درصدد آن نیست کسانی را به‌زور وادار به دینداری کند، اما در مقابل هنجارشکنی دینی هم وظیفه دارد؛ نباید کوتاهی کنیم و مسئولان و آحاد مردم و آمران به معروف و ناهیان از منکر، دراین زمینه وظیفه‌ خود را باید انجام دهند.

تلخ‌کامی ملت‌های مسلمان
حوادث خونبار غزه باعث تلخ‌کامی ملت‌های مسلمان در‌ ماه رمضان شد و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در‌ماه مبارک تداوم یافت. رژیم شرور چون زورش به مقاومت نمی‌رسد، کودک را در آغوش مادر و بیماران را در بیمارستان‌ها می‌کشد و وقیحانه سی‌وچندهزار زن و مرد و کودک و جوان را درمقابل چشم جهانیان به شهادت می‌رساند.

تنبیه رژیم صهیونیستی
در عرف جهانی حمله به کنسولگری و سفارت هر کشور، حمله به خاک آن کشور محسوب می‌شود و رژیم سرتا پا خباثت صهیونیستی باید برای این جنایت تنبیه شود و خواهد شد.

ملت ایران؛ داغدار شهیدان
ملت ایران داغدار شهیدان حمله رژیم صهیونیستی، شهیدان زاهدی و رحیمی و همراهان‌شان هستند. البته این عزیزان سال‌ها با مجاهدت درپی شهادت بودند و خداوند اجر زحمات آنها را داد و کامیاب‌شان کرد.

تجلیل از شهدای امنیت
ملت ایران به‌علت شهادت شهیدان امنیت در سیستان و بلوچستان نیز داغدار است. این جوانان عزیز در راه حراست از امنیت ملت و مرزهای کشور جان فدا کردند که امیدواریم خداوند توفیق سربلندی در همه آزمون‌های بزرگ ملی را به ملت بدهد.

وحدت کلمه، رمز توفیق ملت
 همه مردم، جوانان، فعالان سیاسی – اجتماعی و فعالان رسانه‌ای بدانند که توفیق ملت در توحید کلمه است. البته اختلاف‌نظر سیاسی و غیرسیاسی اشکالی ندارد، اما درگیری و یقه‌گیری و ایجاد دودستگی‌های جعلی، به زیان دین و دنیای ملت و تضعیف‌کننده کشور است.

قدردانی عملی از ملت ایران
رهبرمعظم انقلاب در دیدار مسئولان، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم تأکید کردند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبرمعظم انقلاب اسلامی همزمان با عید سعید فطر در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، ضمن قدردانی از حضور شگفت‌آور و خروش ملت ایران در راهپیمایی روزجهانی قدس، تأکید کردند که تشکر واقعی از ملت، با استمرار تلاش‌های بی‌وقفه مسئولان برای حل مشکلات و منضبط کردن این تلاش‌ها محقق می‌شود.

جلوه‌ای از درخشش‌های ملت ایران
راهپیمایی روز قدس امسال، جلوه‌ای دیگر از درخشش‌های ملت ایران در‌ماه مبارک رمضان بود. راهپیمایی بی‌نظیر روز قدس، حرکت سیاسی و بین‌المللی شگفت‌آفرینی بود که براساس گزارش افراد کاربلد، با حضور جمعیت‌های متراکم و بیش‌از سال‌های گذشته، به معنی واقعی به یک خروش عمومی تبدیل شد.

استمرار تلاش‌ها تا حصول نتیجه
بنده حقیر واقعا از ملت عزیزمان به‌خاطر پیشگامی و پیشروی در همه‌ این عرصه‌های مختلف، صمیمانه تشکر می‌کنم، اما تشکر زبانی کافی نیست و مسئولان کشور باید از این ملت تشکر عملی کنند و درخصوص کارهایی که آقای رئیس‌جمهور بیان کردند و صددرصد مورد تأیید است، کار و برنامه‌ریزی شود تا با استمرار و منضبط کردن تلاش‌ها و احساس مسئولیت و تلاشی که در مسئولان مشاهده می‌شود، پیشرفت حاصل شود.

غزه در رأس مسائل دنیای اسلام
مسئله غزه، غیرقابل چشم‌پوشی و در رأس مسائل دنیای اسلام و نیازمند احساس مسئولیت همگانی است. دل‌های ملت‌ها، حتی ملت‌های غیرمسلمان با مظلومانِ فلسطین و غزه است که نشانه آن، راهپیمایی‌های بی‌سابقه در آفریقا، آسیا، اروپا و حتی خود آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌هاست.

تحولات جدید در دنیای اسلام
تبدیل شدن موضوع فلسطین به موضوع اول مورد توجه ملت‌ها، با وجود تسلط طولانی‌مدت صهیونیست‌ها بر دستگاه‌های رسانه‌ای دنیا و جلوگیری آنها از انتقال صدا و پیام فلسطین، نشان‌دهنده درپیش بودن تحولات جدید در دنیای اسلام است. با وجود احساس مسئولیت ملت‌ها، متأسفانه دولت‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند.

یک واقعیت تأسف‌بار
واقعیت تأسف‌بارتر کنونی، کمک برخی کشورهای اسلامی به رژیم‌صهیونیستی در اوج جنایت‌های آن رژیم علیه زنان و کودکان است. این کمک‌ها و تقویت کردن دستگاه‌های رو به ضعف رژیم‌صهیونیستی، هم خیانت به امت اسلامی است، هم خیانت به‌خود کشورهای کمک‌کننده؛ چراکه این کمک‌ها در واقع کمک به نابودی خودشان است.

انتظار از دولت‌های اسلامی
پیشنهاد و انتظار حتمی جمهوری‌اسلامی ایران، قطع رابطه سیاسی و اقتصادی دولت‌های اسلامی با رژیم‌صهیونیستی است. درصورت انجام همه‌پرسی در کشورهای اسلامی، این انتظار مورد اتفاق همه ملت‌های مسلمان است. حداقل انتظار این است که دولت‌های اسلامی روابط خود را به‌طور موقت و تا زمان استمرار جنایت‌ها با رژیم‌صهیونیستی قطع کنند و به آنها کمک نکنند.

مکث
حضور کم‌نظیر تهرانی‌ها در نماز عیدفطر
حضور گسترده مردم سراسر کشور در آیین نماز عید سعید فطر امسال ازجمله نکاتی بود که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت. دراین میان اما حضور سیل جمعیت در مصلای تهران به‌منظور اقامه نماز عید فطر به امامت رهبرمعظم انقلاب، به خلق حماسه حضوری دیگر ازسوی مردم پایتخت انجامید. تصاویر هوایی منتشرشده از این مراسم، نشانگر صفوف به‌هم فشرده‌ای از نمازگزاران تهرانی بود که ارزیابی‌های انجام شده از کم‌سابقه‌‌بودن آن حکایت دارد. اگرچه نماز عیدفطر سال‌گذشته به امامت رهبر معظم‌انقلاب(شنبه 2اردیبهشت‌ماه 1402)، به‌دلیل اینکه پس از 3سال وقفه به‌علت همه‌گیری ویروس کرونا با استقبال گسترده‌ شهروندان تهرانی مواجه شد، اما ارزیابی‌ها نشان می‌دهد در نماز عیدفطر امسال جمعیت کم‌نظیری در مصلای امام‌خمینی(ره) حضور یافتند. براین اساس هم هست که تخمین زده می‌شود نماز عید فطر امسال از پرجمعیت‌ترین نمازها در سال‌های اخیر بوده ‌است. در شرایطی که اقامه نماز عیدفطر روز چهارشنبه از ساعت 8صبح آغاز شد، سیل نمازگزاران تهرانی به‌سوی مصلای امام‌خمینی(ره) تهران، آن‌هم از ساعت‌های اولیه پس‌از اذان صبح، روانه شد؛ صفوف به‌هم فشرده‌ای که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت.











 

نظر شما