شناسهٔ خبر: 66095260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هشدار مهم به مسافران درباره وضعیت راه‌ها و جاده‌ها/ کدام جاده‌های شمال مسدود هستند؟ هشدار مهم به مسافران درباره وضعیت راه‌ها و جاده‌ها/ کدام جاده‌های شمال مسدود هستند؟

به گزارش شبکه شرق، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور امروز «پنج‌شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۳» را تشریح کرد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بازگشایی جاده کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال خبر داد. سرهنگ احمد

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی کشور امروز «پنج‌شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۳» را تشریح کرد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از بازگشایی جاده کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در سراسر کشور در حال حاضر، شاهد تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت مسیر (رفت و برگشت) هستیم.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: همچنین محورهای شمالی دارای بارش باران و مه‌گرفتگی در ارتفاعات هستند.

او ادامه داد: بارش باران در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، البرز، تهران، گلستان، سمنان و همدان مشاهده می‌شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا تاکید کرد: محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال (در هر دو مسیر) که از ساعت ۲۲ و ۵۰ دقیقه شب گذشته، به علت شدت بارندگی و کاهش ایمنی بسته شده بود، در ساعت هفت صبح امروز این محور در مازندران، البرز، تهران بزرگ بازگشایی شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک فراجا از رانندگان درخواست کرد که از عجله و شتاب پرهیز کرده و بعد از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

توضیحات رئیس پلیس راه کشور درباره آخرین وضعیت راه‌ها و جاده‌ها

رئیس پلیس راه کشور از همه هموطنانی که در تعطیلات عید فطر به مسافرت رفته‌اند، درخواست کرد که زمان برگشت از سفر خود را مدیریت کنند.

بنابر بر اعلام مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، امروز در دومین روز از تعطیلات عید فطر، برغم بارش باران در محورهای شمالی کشور، ترافیک در تمامی محورها از جمله چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران-شمال و آزادراه قزوین-رشت «روان» است.

اما با توجه به پیش‌بینی موج بازگشت مسافران در روز جمعه «۲۴ فروردین ماه»، سردار مومنی، رئیس پلیس راه کشور از همه هم‌وطنانی که در این تعطیلات به مسافرت رفته‌اند، درخواست کرد که زمان برگشت از سفر خود را مدیریت کنند و به روز و ساعات پایانی تعطیلات موکول نکنند.

سردار مومنی این را هم گفت: آن دسته از مسافرانی که می‌توانند، روز بعد از تعطیلات از سفر بازگردند، تا ترافیک جاده‌ای روان‌تر شود.

رئیس پلیس راه کشور همچنین از همکاری همه مسافران و هموطنان ساکن در محورهای شمالی با پلیس راهور در اجرای طرح‌های ترافیکی تشکر کرد.

جاده کندوان بازگشایی شد

فرمانده پلیس راه کندوان گفت: با توجه به بارش شدید باران در محور چالوس بخصوص در ارتفاعات، این محور که به علت خطر سقوط سنگ مسدود شده بود؛ لحظاتی پیش بازگشایی شد.

سرگرد محمد احمدی، فرمانده پلیس راه کندوان با اشاره به بارش شدید  باران از روز گذشته در ارتفاعات به خصوص محدوده البرز، اظهار کرد: این محور که به علت احتمال سقوط سنگ و دیگر بلایای طبیعی، در جهت حفظ جان هم‌وطنان از شب گذشته مسدود شده بود، بازگشایی شد.

فرمانده پلیس راه کندوان با بیان اینکه این تصمیم برابر اعلام پلیس راه فراجا گرفته شد، از رانندگان خواست تا از توقف در کنار جاده و کوه پرهیز کنند.

تردد در جاده چالوس برقرار است

 رئیس پلیس راه البرز از بازگشایی جاده چالوس و آزادراه تهران - شمال خبر داد.

سرهنگ پیمان کرمی، رئیس پلیس راه البرز روز پنج‌شنبه «۲۳ فروردین ماه» اظهار کرد: محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال از شب گذشته، با توجه به بارش شدید باران و احتمال سقوط سنگ و طغیان رودخانه‌ها بسته شدند.

 رئیس پلیس راه البرز اضافه کرد: با تلاش همکاران و نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، این مسیرها بازگشایی شده و در حال حاضر تردد برقرار است.

رئیس پلیس راه البرز توضیح داد: با این وجود از مسافران درخواست می‌شود، قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

 رئیس پلیس راه البرز تاکید کرد: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی است.

بارش تگرگ در جاده گواور به اسلام‌آباد غرب

بارش تگرگ در جاده گواور به اسلام‌آباد غرب، این محور را سفیدپوش و تردد در آن را با کندی رو‌به‌رو کرد.

منبع: sharghdaily-925926

نظر شما