شناسهٔ خبر: 66074506 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

درباره شب عید فطر/ یادداشت استاد هادی سروش

صاحب‌خبر -

شفقنا- حجت الاسلام والمسلمین هادی سروش در مطلبی به مناسبت عید سعید فطر اینگونه آورده است: «امام سجاد (ع) در توصیه ای به فرزندانش فرمود: شب عید فطر کمتر از شب قدر نیست _ لیس بدون اللیله (اقبال الاعمال/۲۳۱)

به تعبیر امام صادق (ع)؛ زمان گرفتن پاداش و جائزه رب العالمین است؛ لَيلَةُ الفِطرِ اللَّيلَةُ الَّتي يَستَوفي فيهَا الأَجيرُ أجرَهُ (الهدایه/۲۱۰)

امیرالمومنین (ع) فرمود: اگر برای شما امکان دارد شب عید فطر را در کثرت دعا و نماز و تلاوت قرآن قرار دهید؛ فَافعَل، وأكثِر فيهِنَّ مِنَ الدُّعاءِ وَالصَّلاةِ وتِلاوَةِ القُرآنِ. (مصباح المتهجد/۸۵۳)

شيخ مفيد می فرماید: از آثار بدست رسیده از مکتب وحی و اهلبیت این است که بر دعا و استغفار و دعا د شب عید فطر سفارش شده است. (المسارالشیعه/۲۹)

استاد علامه حسن زاده آملی (ره) می فرمود: حالات خوب و خوشی که در ماه رمضان داشتید تا ماه رمضان بعدی ادامه دهید تا در نفس شما رسوخ کند ، و آنگاه آثار آن را خواهید دید ، و اشاره به روایت می نمودند؛ امام صادق (ع) فرمود: هرگاه شخصی عملی انجام می‌دهد، تا یک‌سال ادامه دهد، سپس اگر خواهد به عمل دیگری منتقل شود. (کافی ج۲ ص۸۲)»

نظر شما