شناسهٔ خبر: 66072033 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شکوفایی اقتصاد فارس در انتظار دانش‌بنیان‌ها/رشد چشمگیر صادرات شکوفایی اقتصاد فارس در انتظار دانش‌بنیان‌ها/رشد چشمگیر صادرات

محمدصادق حمیدیان در جمع مسئولان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان فارس با اشاره به میزان صادرات تولیدات این شرکت‌ها، افزود: خوشبختانه سال گذشته برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان بیش از سه میلیون دلار صادرات داشتند و این موجب افتخار است. حمیدیان با بیان اینکه معتقدیم تولیدات دانش بنیان ارزش افزوده ناشی

صاحب‌خبر -

محمدصادق حمیدیان در جمع مسئولان و مدیران شرکت‌های دانش بنیان فارس با اشاره به میزان صادرات تولیدات این شرکت‌ها، افزود: خوشبختانه سال گذشته برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان بیش از سه میلیون دلار صادرات داشتند و این موجب افتخار است.

حمیدیان با بیان اینکه معتقدیم تولیدات دانش بنیان ارزش افزوده ناشی از صادرات و ارزآوری خدمات محصولات دانش بنیان به مراتب ارزشمند تر و بیشتر از کالاهای خام، نیمه ساخته و یا با ارزش افزوده پایین است، گفت: با توجه به توان و ظرفیت موجود استان فارس انتظار این است که سهم شرکت های دانش بنیان استان نسبت به حجم کل صادرات استان سهم بالاتری را به خود اختصاص دهد.

او اضافه کرد: فارس با برخورداری از 7 درصد عرصه سرزمین و 6 درصد جمعیت کشور تنها 4.6 درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد لذا فعالیت شرکت های دانش بنیان استان باید به سمت افزایش کمی این تناسب بوده و ارزش افزوده این استان را بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه سرمایه هر کشور نیروی انسانی متخصص است، ادامه داد: شرکت های دانش بنیان استان با وجود پتانسیل های ویژه ای که دارند، می توانند ارزآوری بیشتری برای استان داشته باشند و ضمن ایجاد جهش در حوزه اقتصاد استان به عنوان یک فرصت و مزیت اقتصادی برای فارس باشند.

حمیدیان با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان آماده همکاری و ایجاد مشارکت و هم افزایی بین بخش تولید، صنعت و تولیدات شرکت های دانش بنیان استان است، گفت: مطالبه بخش اقتصاد و خصوصی استان از فعالان و شرکت های دانش بنیان استان تلاش در جهت ارزش آفرینی و ارزآوری است ودر این زمینه آماده همکاری با این شرکت ها هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: یکی از سرمایه های اصلی شرکت های دانش بنیان مشکلات موجود جامعه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و غیره است که  راهکار برون رفت از این مشکلات می تواند پایه فعالیت این شرکت ها باشد.

او افزود: امروز جوانان متخصص و خلاقی در شرکت های دانش بنیان فعال هستند که فعالیت این شرکت ها باید به سمت ارزش آفرینی و درآمد زایی سوق داده شود.

حمیدیان همچنین گفت: با موافقت اتاق بازرگانی ایران، مجوز ثبت انجمن شرکت های دانش بنیان در استان فارس صادر شده است که فراخوان انجام مراحل انتخاب مجمع و هیات مدیره آن در دو مرحله اعلام می شود که انتظار داریم فعالان شرکت های دانش بنیان و موسسات در این حوزه مشارکت حداکثری داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: اتاق بازرگانی دو دوره آموزشی شامل ثبت علائم تجاری و نشان های جغرافیایی بین المللی و مارکتینگ بین المللی و منطقه ای را با هدف پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان، برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام

نظر شما