شناسهٔ خبر: 66056355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

سید حسن نصرالله: حمله به کنسولگری ایران در دمشق بزرگترین تجاوز تل آویو بود

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با اشاره به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق آنرا شدیدترین و بزرگترین تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه طی سالیان اخیر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزاش صراط به نقل از مهر،‌ سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت مراسم بزرگداشت حزب‌الله برای شهادت سردار زاهدی و همرزمان این شهید در نتیجه حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق لحظاتی قبل آغاز شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در این سخنرانی گفت: اگر حقایق اقدامات شهید زاهدی را آشکار کنیم مشکل افرادی که نباید هویتشان آشکار شود را داریم و در این صورت دستاورد دشمن را بزرگ خواهیم کرد و از سوی دیگر اگر این حقایق را نگوییم شاید حق این شهید را ادا نکرده باشیم.

نصرالله ادامه داد: حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و لبنان به سال ۱۹۸۲ و ورود اسرائیل به لبنان باز می‌گردد. امام خمینی در آن زمان در قید حیات بودند و جنگ تحمیلی به ایران در جریان بود. در آن زمان اعضای سپاه پاسداران در جبهه‌ها بودند اما به دلیل ورود آنان به لبنان، اعضای سپاه برای رویارویی با اشغالگران به لبنان و سوریه آمدند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: هدف قرار دادن مستشاران ایرانی در کنسولگری ایران در دمشق، بزرگترین حمله اسرائیلی از نوع خود طی سالیان محسوب می‌شود. این حمله به علت شکست در جنگ سوریه بود که تل آویو در ورای آن قرار داشت.

وی افزود: نیروهای ایرانی به الزبدانی در سوریه آمدند، اما در نتیجه برآورد وضعیت تصمیم گرفته شد که گروهی از افسران و اعضای سپاه پاسداران برای انگیزش مقاومت مردمی، انتقال تجربه، مشورت، آموزش و پشتیبانی لجستیکی باقی بمانند. افسران و افراد سپاه پاسداران به منطقه جنتا در لبنان آمدند و نخستین اردوگاه آموزشی در این منطقه برپا شد.

نصرالله گفت: با تحولات رخ داده در سوریه طی سال ۲۰۱۱ مستشاران ایرانی و نیروهایی از گروه‌های مقاومت نیز در این منطقه حاضر شدند. به نظر می‌رسید رخ دادهای سوریه به مقاومت منطقه نیز آسیب می‌زند.

وی ادامه داد: اشغالگران کنسولگری ایران را هدف قرار دادند و مستشاران نظامی ایرانی به شهادت رسیدند. این در حالی بود که حضور آنان در این محل امری طبیعی و در قالب عرف‌ها بود. آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نیز در خصوص نقش کنسولگری ایران در دمشق به بحث پرداختند.

نصرالله گفت: حمله به مستشاران ایرانی در کنسولگری این کشور در دمشق بزرگترین تجاوز اسراییل به سوریه از سال‌ها پیش به شمار می‌آید. این حمله اسراییل به دلیل شکستِ جنگ در سوریه انجام می‌شود که اسراییل نیز در آن نقش داشت.

وی افزود: حمله به مستشاران ایرانی در سوریه بخشی از روشن‌ترین و قانونی‌ترین نبرد اساسی، یعنی نبرد با دشمن است. حمله اسراییل به مستشاران ایرانی ۲ مورد جدید را در بر می‌گیرد. نخستین مورد حمله به خاک ایران است که به معنی تعرض به ایران به شمار می‌آید. مورد دوم نیز سطح ترور است؛ زیرا شهید زاهدی رییس مستشاران ایرانی در لبنان و سوریه بود.

نظر شما