شناسهٔ خبر: 66050655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فعالیت ۱۵۳۰ پایگاه دریافت زکات فطریه در استان بوشهر

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اعلام روش‌های پرداخت زکات فطریه به این نهاد گفت: با همکاری شورای زکات استان، ۱۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان آماده دریافت زکات فطریه شهروندان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال پویش زکات فطریه با شعار پرداخت هر خانواده حداقل یک فطریه برای رفع مشکل نیازمندان شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: پایگاه‌های کمیته امداد در مصلی‌ها و مراکز برگزاری نماز عید فطر و همچنین معابر و میادین مرکزی شهرها به منظور جمع‌آوری فطریه، از شب عید فطر مستقر هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: هزار و ۵۳۰ پایگاه ثابت و سیار در سراسر استان بوشهر با همکاری دفاتر کمیته امداد، مساجد، خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستایی دهیاران و سایر موسسات مردم نهاد، فطریه و کفارات مردم دیندار استان را جمع آوری می‌کنند که از این هزار و ۵۳۰ پایگاه، ۵۰۹ پایگاه در حوزه شهری و هزار و ۲۱ پایگاه در حوزه روستایی برنامه ریزی شده است.

روشن خاطرنشان کرد: با هدف تسهیل در پرداخت زکات فطریه شهروندان، در کنار روش‌های حضوری، روش‌های غیر حضوری نیز پیش‌بینی شده و شهروندان می‌توانند از طریق کد دستوری #۵*۰۷۷*۸۸۷۷* زکات خود را پرداخت کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین ایجاد ۴ شماره کارت مجازی به تفکیک فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیر عمد برای هر شهرستان و یا بخش به صورت مجزا تعریف شده که شهروندان می‌توانند از طریق شماره کارت‌های (زکات فطریه عام: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۲۸۷۹، زکات فطریه سادات: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۱۱۴۴، کفاره غیر عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۹۴۱۰، کفاره عمد: ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۷۶۸۶) زکات خود را در هر یک از موارد پرداخت کنند.

روشن ابراز کرد: همچنین امسال با هماهنگی‌های انجام شده ظرفیتی فراهم شده تا پرداخت زکات فطریه از طریق دستگاه‌های کارت خوان مستقر در نانوایی‌های سطح استان نیز انجام شود و هم استانی‌ها می‌توانند از طریق این کارتخوان‌ها به صورت مستقیم زکات فطریه خود را به حساب کمیته امداد و نیازمندان اهدا نمایند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر تأکید کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا مبالغ زکات جمع آوری شده در اولین فرصت، یعنی همان روز عید فطر به حساب مددجویانی که از قبل شناسایی شده‌اند، واریز نماییم.

انتهای پیام/

نظر شما