شناسهٔ خبر: 66039813 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

درخواست امیرعبداللهیان برای اقدام جمعی کشورهای اسلامی در برابر اسرائیل

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای عمانی خود اقدام جمعی و قویتر کشورهای اسلامی در توقف ماشین کشتار اسرائیل را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان در این دیدار با ابراز خرسندی از اینکه روابط سیاسی دو کشور در عالی‌ترین سطح قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: در مرحله جدید شاهد گسترش بیش از پیش روابط همسو با روند سیاسی در همه ابعاد مناسبات دو کشور باشیم.

خبر مرتبط
پیام ویژه امیرعبداللهیان به وزیران خارجه کشورهای اسلامی

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران فرارسیدن عید فطر را به وزیران خارجه کشورهای اسلامی تبریک گفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سفر قبلی سلطان عمان به تهران و مذاکرات و توافقات حاصله را نقطه حرکت جدید در مسیر گسترش همکاری‌های دوجانبه توصیف کرد و افزود: لازمست اجرای توافقات سران دو کشور را با جدیت و اهتمام ویژه‌ای پیگیری کنیم.

امیرعبداللهیان همچنین از فعالیت‌های کمیسیون‌ مشترک دو کشور ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کرد که با فعالتر شدن کمیته‌های مختلف مشترک دوجانبه، شاهد نتایج مثبت و ملموس‌تر فعالیت این‌کمیته‌ها در ابعاد مختلف روابط فیمابین باشیم.

امیرعبداللهیان با اظهار نگرانی عمیق نسبت به تداوم جنایت جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین تحت حمایت همه‌جانبه دولت آمریکا، از موضع حمایتی عمان از ملت فلسطین و نیز اقدام اخیر مسقط در پذیرش جمعی از مجروحان فلسطینی برای درمان تقدیر کرد و اقدام جمعی و قویتر کشورهای اسلامی در توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

وزیر امور خارجه کشورمان از تسلیت و ابراز همدردی و نیز محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق توسط سلطنت عمان تشکر و قدردانی کرد.

سید بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان  نیز از روند توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف ابراز رضایت کرد و توافقات رؤسای دو کشور را آغاز کننده شتاب جدیدی در روابط دو کشور دانست.

وی اظهار امیدواری کرد که با تداوم و تقویت فعالیت‌های کمیته‌های مشترک بین دو کشور، روابط دوجانبه بیش از گذشته شتاب گیرد.

البوسعیدی تمایل و آمادگی کشورش برای ارتقای روابط دو کشور به سطح متناسب با ظرفیت‌های عالی موجود در دو کشور را اعلام داشت و بر اهمیت تقویت همکاریهای دوجانبه در حوزه تجاری و فعالیت‌های بخش خصوصی و نیز حوزه گردشگری تاکید کرد.

وزیر خارجه عمان مجددا حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق را محکوم کرد و آن را اقدامی مغایر با همه معاهدات و مصونیت های دیپلماتیک و اقدامی تجاوزکارانه توصیف کرد و با دولت و ملت ایران و خانواده های شهدا ابراز همدردی کرد.

در این دیدار همچنین دیگر ابعاد و موضوعات مورد اهتمام دو کشور در حوزه دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

نظر شما