شناسهٔ خبر: 66016242 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی خبر داد:

کاهش آمار سرقت و تلفات جاني تصادفات جاده اي در سال جديد

صاحب‌خبر -
کاهش آمار سرقت و تلفات جاني تصادفات جاده اي در سال جديد

خبرگزاری آریا-فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت:با تلاش همکاران ما در مجموعه پلیس، شاهد کاهش آمار سرقت ها و تلفات جانی تصادفات جاده ای در سال جدید هستیم و  امیدوارم تا پایان سال این روند ادامه همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛سردار علی محمدی در اولین نشست خبری خود در سال 1403 با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به اولویت های مطالبات مردمی از پلیس و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این ارتباط افزود: در این راستا مقابله با سرقت و کاهش تلفات جاده ای در اولویت اصلی این مطالبات قرار گرفته  و پلیس به صورت شبانه روزی و انجام اقدامات مشخص و فنی، موفق به کاهش این آمار گردیده است که جای تشکر از همکاران و همراهی مردم دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛ در خصوص مقابله و مبارزه با سرقت در 17 روز گذشته شاهد کاهش 17 درصدی وقوعات سرقت و افزایش 25 درصدی کشفیات در آذربایجان شرقی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بودیم به طوری که میزان وقوع سرقت در نیمه نخست فروردین ماه سال گذشته از یک هزار و 672 مورد به یک هزار و 383 مورد در مدت مشابه امسال کاهش به چشم می خورد

محمدی افزود: در کشفیات نیز موفق به کشف 87 درصد سرقت ها معادل یک هزار و 206 مورد در سالجاری بودیم که این رقم در سال گذشته 57 درصد معادل 961 مورد بود و در واقع امسال 87 درصد سرقت ها را کشف کردیم.

وی با بیان اینکه در موضوع سرقت مهم نیز 17 درصد کاهش داشته ایم، گفت: در این مدت از مجموع 869 مورد سرقت وقوع شده 717 مورد معادل 90 درصد را کشف کردیم و در سرقت خرد نیز از 803 مورد 666 مورد کشف شد.

محمدی ادامه داد: در این ارتباط امسال 505 سارق سابقه دار را در ایام نوروز دستگیر کردیم که 90 درصد دستگیری ها را شامل می شد ضمن اینکه این رقم در سال قبل 364 مورد بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش شرارت و نزاع های فردی و دسته جمعی در استان در نیمه نخست فروردین ماه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: میزان این جرایم در این مدت حدود 11 درصد کمتر شده و از سه هزار و 136 مورد به 2 هزار و 786 مورد کاهش یافته است.

محمدی افزود: در نزاع فردی و دسته جمعی هم شاهد کاهش وقوعات بودیم اما در مقابل کلاهبرداری و کشفیات در این حوزه نیز در این مدت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در موضوع جرائم سایبری نیز وقوع و کشف افزایش یافته و پلیس موفق به کشف 90 درصد وقوعات در این حوزه شده است.

محمدی با اشاره به طرح نوروزی جمع آوری معتادان تابلو و متجاهر در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 784 معتاد تابلو را جمع آوری کردیم و در کشفیات مواد مخدر نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 73 درصد رشد داشتیم.

وی ادامه داد: در موضوع اقتصادی نیز 45 پرونده تشکیل دادیم که تاکنون 47 نفر در ارتباط با این پرونده ها دستگیر شده اند ضمن اینکه 129 خودروی شوتی نیز در این مدت توقیف و روانه پارکینگ شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کاهش 36 درصدی تعداد تصادفات در استان خبر داد و گفت: همزمان با این کاهش، تعداد فوتی ها نیز 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده و این گامی مهم در راستای مطالبات مردم از پلیس است.

محمدی ابراز امیدواری کرد: با انجام برخی اقدامات و مدیریت لازم، شاهد کاهش تلفات در مسیر انتقال به بیمارستان و خود بیمارستان باشیم و انتظارمان از رسانه همراهی و کمک به پلیس در زمینه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم در این زمینه است.

وی ادامه داد: نیمه نخست فروردین سال قبل 26 فوتی تصادفی برون شهری در استان داشتیم که این رقم در سالجاری به 18 مورد کاهش یافته و تعداد مجروحان نیز از 596 مورد به 497 مورد افتاده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پلیس در حوزه وظایف ساخت و ساز در معابر اصلی، با هرگونه ساخت و سازی که منجر به ترافیک شود مخالفت کرده است، گفت: شرط پلیس برای ادامه کار و ایجاد مجتمع های تجاری، خدماتی و درمانی، داشتن پارکینگ عمومی است.

محمدی افزود: در گذشته شاهد بودیم که بسیاری از این مجتمع ها همچون مرکز سلامت، بهاران، شیخ الرئیس، ستاره باران و موارد دیگر، موجب راه بندان و ترافیک در معابر اصلی شهر شدند از این رو، پلیس با ایجاد مجتمع های مشابه که پارکینگ عمومی نداشته باشد مخالفت خواهد کرد.

محمدی به طرح مقابله با اراذل و اوباش استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای این طرح، 39 نفر از اراذل و اوباش دستگیر و 107 مورد نیز احضار و تعهد داشتیم.

وی ادامه داد: در حوزه اماکن نیز، با توجه به تقارن بهار طبیعت با قران و حضور گردشگران نوروزی در استان، به تعدادی از رستوران ها و مراکز عرضه غذا، مجوز داده شد تا با رعایت اصول و حرمت ماه مبارک رمضان، اقدام به پذیرایی از مسافران کنند.

محمدی بیان کرد: در موضوع نظارت نیز از مجموع 845 نظارت از صنوف 545 مورد تذکر داده شده و یازده مورد نیز پلمب شد که البته بیشتر موارد، با تذکر رفع شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی به طرح نوروزی 1403 نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح که از 24 اسفند آغاز شد 600 تیم خودرویی شامل 450 تیم برون شهری و 150 تیم درون شهری به همراه 385 تیم گشت انتظامی مشارکت داشتند.

محمدی در پایان خاطر نشان شد:تیم های گشت انتظامی شامل 330 تیم خودرویی، 40 تیم موتوری و 15 پاس پیاده بودند و 26 تیم گشت پلیس تخصصی نیز در این طرح حضور داشتند که نتیجه آنها، کاهش تلفات جاده ای و سرقت ها بود.

نظر شما