شناسهٔ خبر: 66014170 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشکیل کمیته برای پیگیری مشکلات رزیدنت‌های پزشکی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری مشکلات رزیدنت‌ها و نیروهای طرحی رشته پزشکی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بابک شکارچی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در واکنش به اخبار مربوط به خودکشی برخی از رزیدنت‌ها اظهار کرد: کمیته‌هایی در سازمان نظام پزشکی و کمیته مشترکی با فرهنگستان علوم پزشکی و وزارت بهداشت ویژه پیگیری مشکلات رزیدنت‌ها و نیروهای طرحی تشکیل شده است. یکی از مشکلات رزیدنت‌ها بحث معیشتی آنهاست که در این زمینه با معاونت توسعه وزارت بهداشت جلساتی برگزار و مذاکراتی برای افزایش حقوق دستیاران پزشکی انجام شده است.

وی افزود: وضعیتی که در پزشکان طرحی وجود دارد نگران‌کننده است. پزشکانی که پس از پایان دوره دستیاری وارد طرح می‌شوند با مشکلاتی از قبیل حقوق بسیار پایین و تأخیر زیاد در پرداخت کارانه‌ها مواجه هستند. نوع برخورد با پزشکان طرحی نیز بعضاً مناسب نیست و این موضوع باعث شده که پزشکانی که در حال سپری کردن دوره دستیاری هستند نسبت به آینده خود نگرانی داشته باشند و دورنمای خوبی از این دوره نداشته باشند.

معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: برطرف شدن مشکلات در حوزه قوانین، آیین نامه‌ها و معیشت این نیروها از مراجع ذی‌ربط پیگیری می‌شود. سازمان نظام پزشکی ضمانت اجرایی برای رفع این مشکلات ندارد اما این معضلات را احصا و پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما