شناسهٔ خبر: 66008273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

آماده‌باش نیروهای آمریکایی در منطقه / جزئیاتی از عملیات ترکیبی ایران علیه اسرائیل

سی‌ان‌ان خبر داده که آمریکا سطح آماده باش نیروهای خود در خاورمیانه را به هشدار افزایش داده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شمارش معکوس برای عملیات ترکیبی ایران علیه اسرائیل آغاز شده است. مقامات آمریکایی گفته‌اند: هرگونه اقدام تلافی جویانه ایران در داخل اسرائیل، سایت های نظامی یا اطلاعاتی را هدف قرار خواهد داد.

براساس اعلام رسانه‌های آمریکایی، دولت بایدن نگران است که ایران در حال برنامه ریزی برای حمله به اهدافی در داخل اسرائیل است.

تأخیر ایران در عملیات انتقام؛ تردید یا طراحی؟!

برخلاف آنچه تصور می‌شود که ایران برای اجرای یک عملیات نظامی علیه اسراییل دچار تردید و تعلل است، برخی از تحلیلگران معتقدند این تأخیر، بخشی از طراحی ایران علیه رژیم صهیونسیتی است تا با وارد کردن فشار حداکثری روانی بر جبهه داخلی اسراییل و خالی‌شدن قفسه‌های فروشگاه و بیشتر شدن پروازهای خروجی از فرودگاه‌ها، اثرات عملیات انتقامی خود را بیشتر کند.

سازمان سیا اعلام کرده است: ایران قصد دارد حمله ترکیبی به اسرائیل انجام دهد.

براساس گزارش‌ها، زمان و هدف مشخص نیست، اما پاسخ متناسب به حمله در دمشق، حمله به تاسیسات دیپلماتیک اسرائیل است. همچنین مشخص نیست که حمله از کجا آغاز خواهد شد: عراق، سوریه، لبنان یا خود ایران.

برخی از کارشناسان نظامی مدعی‌اند در صورتی که طرح عملیات انتقام ایران علیه اسراییل مبتنی بر اجرای عملیات از داخل ایران باشد، به احتمال زیاد این یک عملیات ترکیبی با حضور پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های بالستیک خواهد بود.

این کارشناسان می‌گویند بخشی از این پرتابه‌ها با هدف مشغول‌سازی سیستم‌های پدافندی رژیم صهیونسیتی و بخشی با هدف سرکوب سایت‌های راداری و بخشی نیز با هدف تخریب اهداف مشخص بکارگیری خواهد شد.

شیشه عمر سیاسی نتانیاهو در دست ایران

به دنبال ناکامی نتانیاهو در تحقق اهداف اعلامی خود در جنگ غزه تا به حال امواج اعتراضی زیادی علیه وی در داخل سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است.

این اعتراضات اما پس از عملیات تروریستی اسراییل علیه مقر کنسولی ایران در دمشق و قطعیت پیدا کردن انتقام ایران و ترس فزآینده‌ای که در سرزمین‌های اشغالی براه افتاده و حتی موجب بازگشایی پناهگاه‌ها و نیز هجوم شهرک‌نشینان صهیونیست به فروشگاه‌ها شد، حالا وارد مرحله جدیدی شده است و فشار مضاعفی را بر نتانیاهو وارد کرده است.

به نظر می‌رسد در صورت اجرای پاسخ ایران، صرف‌نظر از آثار نظامی و میدانی، تبعات روانی و سیاسی و اجتماعی این عملیات می‌تواند پایان عمر نتانیاهو در رژیم صهیونسیتی را رقم بزند.

منبع: خبر فوری

نظر شما