شناسهٔ خبر: 65967648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

امکان درج نام خیران قمی در پشت کاشی های حرم امام حسین(ع)

قم- مسوول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان قم گفت: شهروندان قمی می‌توانند در قالب پویش «کاشی حرم» در طرح بازسازی صحن حضرت زینب(س) در کربلا سهیم شوند و نام خود را پشت کاشی ها درج کنند.

صاحب‌خبر -

رضا حافظی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذر محبان اهل بیت (ع) مسوولیت اجرای حدود ۲۰۰ پروژه در کشور عراق را دارد که از این تعداد ۱۷۴ طرح به اتمام رسیده و حدود ۲۸ مورد در دست اجراست.

مسؤول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان قم بیان کرد: طرح توسعه حرم مطهر علوی مزین بنام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) مهم‌ترین پروژه‌ای است که به اتمام رسید.

وی ابراز کرد: مهم‌ترین پروژه در حال ساخت فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر امام حسین (ع) مزین بنام صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلا می‌باشد.

حافظی عنوان کرد: بتازگی پویش «کاشی حرم» آغاز شده و در حال اجرا می‌باشد ضمن اینکه هموطنان می‌توانند با نذر ۲۰۰ هزار تومان در فیض توسعه حرم امام حسین (ع) مشارکت کنند و نام آن‌ها بر پشت کاشی‌ها نوشته و در صحن حضرت زینب (س) نصب می‌شود.

مسؤول ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان قم اضافه کرد: پویش کاشی حرم و نوشتن نام متبرعین پشت کاشی‌های حرم امام حسین (ع) از دی ماه ۱۴۰۲ آغاز شده و تاکنون ۸۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: شهروندان برای شرکت در پویش «کاشی حرم» می‌توانند به آدرس اینترنتی https://atabat.org و یا به دفتر ستاد عتبات عالیات استان قم واقع در خیابان مصلی جنوبی، نبش کوچه ۱۸ مراجعه کنند.

حافظی خاطرنشان کرد: در بازسازی و توسعه عتبات بسیاری از بانوان طلاهایشان را اهدا کرده‌اند و اکثر این طلاها صرف ساخت گنبدها، ضریح، درب و… در عتبات می‌شود.

نظر شما