شناسهٔ خبر: 65957721 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جمهور چین:

در مقابل آمریکا دست‌بسته نخواهیم بود

رییس جمهور چین در سخنانی اعلام کرد که اگر واشنگتن بر سرکوب پیشرفت تکنولوژی در چین پافشاری کند، پکن دست‌بسته نخواهد ایستاد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «شی جین پینگ» رییس‌جمهور چین در سخنانی اعلام کرد که اگرچه نشانه‌های ثبات در روابط میان واشنگتن و پکن آشکار شده، اما عوامل موثر منفی در روابط این ۲ کشور نیز رو به فزونی نهاده است.

رییس جمهور چین تاکید کرد: ۲ طرف باید به یکدیگر احترام بگذارند، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند و همکاری سودآور برای ۲ طرف را محقق نمایند.

پینگ افزود: مساله تایوان خط قرمز نخستی است که در روابط میان چین و آمریکا نمی‌توان از آن عبور کرد. ۲ طرف باید گفت‌وگوها را بر اساس احترام متبادل و مدیریت حکیمانه اختلافات تقویت کنند.

رییس جمهور چین ادامه داد: امیدواریم که طرف آمریکایی بیانیه مثبت بایدن در خصوص عدم حمایت از جدایی تایوان را در عمل پیاده کنند.

پینگ گفت: اگر ایالات متحده بر سرکوب پیشرفت تکنولوژی در چین و محروم‌نمودن آن از حقوقش پافشاری کند، ما دست‌بسته در مقابل آن نخواهیم ماند.

علاوه بر این رسانه‌های چینی اعلام کردند که شی جین پینگ رییس جمهور چین و جو بایدن رییس جمهور آمریکا بر تداوم حفظ تماس‌ها و تقویت سازوکارهای مشورت میان ۲ کشور توافق کرده‌اند.

نظر شما