شناسهٔ خبر: 65944192 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

لحظه به لحظه با یکصدو هفتادو نهمین روز عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه

بمباران دیرالبلح و رفح با شماری شهید و مجروح

نظامیان اشغالگر صهیونیستی در 179مین روز متوالی به جنایت نسل کشی در مناطق مختلف نوار غزه؛ با انجام ده ها حمله هوایی، گلوله باران و کمربند آتش و کشتار خونین علیه غیرنظامیان ادامه می دهند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، این تهاجم وحشیانه تاکنون باعث پدید آمدن فاجعه ای انسانی در نوار غزه شده و بیش از 90 درصد از جمعیت این منطقه را آواره کرده است.

 

منابع مطلع فلسطینی گزارش دادند؛ هواپیماها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) به بمباران و حملات علیه مناطق مختلف نوار غزه ادامه دادند و منازل، جاده ها و محل تجمعات آوارگان فلسطینی را هدف قرار دادند که در پی این حملات، صدها فلسطینی شهید و زخمی شدند.

 

بر اثر بمباران منزل خانواده "زعرب" در غرب رفح، 5 شهروند از جمله دو کودک شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند.

 

در ادامه؛ توپخانه صهیونیستها منطقه المغرقه و وادی غزه را در شمال اردوگاه نصیرات در مرکز غزه بمباران کردند.

 

همچنین شب گذشته در بمباران دیرالبلح در مرکز نوار غزه، پنج شهروند از جمله نیروهای سازمان های بین المللی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 

در این میان منابع محلی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر صهیونیستی یک خودروی غیرنظامی را در جاده دریایی غرب شهر دیرالبلح بمباران کردند که این امر منجر به کشته شدن 4 نفر از کارکنان سازمان های بین المللی گردید.

 

همچنین در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به مسجد "البشیر" در الحکار"در منطقه دیر البلح؛ یک کودک شهید و 20 نفر دیگر مجروح شدند.

 

 

 

جنایت تازه صهیونیست‌ها در غزه این بار علیه یک تیم بین‌المللی

ارتش اشغالگر صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود در غزه یک تیم بین‌المللی از سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی را در غرب دیر البلح در مرکز این باریکه هدف قرار داد.

 

در این جنایت چند نفر با تابعیت کشورهای انگلیس، لهستان و استرالیا کشته شدند.

 

سازمان مذکور اعلام کرد که این تیم حین توزیع مواد غذایی در میان فلسطینیان هدف قرار گرفته است.

 

 

 

بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه بخش‌های مختلف نوار غزه همچنان ادامه دارد. طی ساعت‌های بامداد امروز سه شنبه خانه‌های مسکونی در غرب شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه بمباران شدند.

 

در جریان این حمله‌های هوایی وحشیانه تعدادی از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

 

این حمله‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی مسجد البشیر واقع در دیرالبلح را نیز هدف قرار داد. در جریان این بمباران شدید مسجد البشیر دست کم یک کودک فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

 

هدف قرار دادن خودروی تیم امدادرسانی بین‌المللی

ارتش رژیم صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود علیه نیروهای امدادرسانی خارجی در نوار غزه خودروی تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در این باریکه هدف قرار داد.

 

این نهاد بین‌المللی مسئولیت توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه را برعهده دارد.

 

خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد که هدف قرار دادن این خودرو در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه دست کم هفت قربانی برجای گذاشته است.

بر اساس گزارش رسانه‌های خبری شش تن از این قربانیان را نیروهای خارجی تشکیل می‌دهند.

 

محکومیت حمله به خودروی تیم امدادرسانی در غزه

از سوی دیگر دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه اعلام کرد که اشغالگران صهیونیست تیم بین‌المللی کمک رسانی متشکل از نیروهای انگلیسی، لهستانی، استرالیایی و دیگر کشورها را در این باریکه هدف قرار داده است.

 

این نهاد دولتی جنایت رژیم صهیونیستی را علیه تیم بین‌المللی مذکور محکوم کرده و از نهادهای بین‌المللی خواست با محکوم کردن این جنایت مسئولیت کامل آن را متوجه تل آویو کنند.

 

دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه تصریح کرد که نسل کشی ساکنان این باریکه که توسط رژیم صهیونیستی با استفاده از سلاح‌های خارجی در جریان است باید متوقف شود.

 

در همین راستا سخنگوی دفتر اطلاع رسانی دولت نوار غزه در گفت و گو با شبکه الجزیره تصریح کرد: این حمله یک پیام خطاب به کشورهای غربی دارد.

 

وی در ادامه افزود: جنایت مذکور بعد از جنایت یورش به بیمارستان شفای نوار غزه صورت گرفته است. اشغالگران صهیونیست به دنبال ترویج روایت‌های دروغین خود هستند.

 

حماس: صهیونیست‌ها بر تداوم کشتار غیرنظامیان اصرار دارند

در همین خصوص جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای جنایت هدف قرار دادن تیم وابسته به نهاد آشپزخانه مرکزی جهانی را در جنوب دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه محکوم کرد.

 

در این بیانیه تاکید شده است: اشغالگران صهیونیست بر تداوم سیاست کشتار هدفمند غیرنظامیان بی گناه و تیم‌های امدادرسانی بین‌المللی تاکید دارند.

 

جنبش حماس همچنین اخبار منتشر شده را در خصوص موافقت این جنبش با حضور نیروهای بین‌المللی برای نظارت بر آتش بس و توزیع کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه تکذیب کرد.

 

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

 

نظامیان صهیونیست طی ساعت‌های بامداد امروز به اردوگاه قلندیا واقع در شمال شرق قدس اشغالی یورش بردند.

 

هلال احمر فلسطین اعلام کرد؛ دست کم ۲ فلسطینی در جریان یورش اشغالگران به اردوگاه قلندیا به ضرب گلوله آنها زخمی شده‌اند.

 

اشغالگران همچنین به بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری یورش بردند.

 

نظامیان صهیونیست همچنین به روستای دیر بریع واقع در غرب رام الله، محله کتف الواد واقع در شهر اریحا، منطقه سنجل در شمال رام الله، شهر دورا در جنوب الخلیل و منطقه عوریف در جنوب نابلس نیز حمله کردند و تعدادی از ساکنان این مناطق را بازداشت کردند.

 

 

بمباران مسجد البشیر، یک کودک به شهادت رسید

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مسجد البشیر در منطقه «الحکر» در شهر «دیرالبلح» واقع در مرکز باریکه غزه را بمباران کرد که در نتیجه یک کودک به شهادت رسیده و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

 

حزب‌الله از 4 حمله به مواضع اشغالگران خبر داد

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که روز دوشنبه مواضع ارتش صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان را چهار مرتبه هدف حمله قرار داده است، طبق اطلاعیه این جنبش مقاومت، در بخش شرقی مرز از ساعت 16 به وقت محلی، ابتدا یک تیم فنی ارتش صهیونیستی که در حال تعمیر تجهیزات جاسوسی در نقطه مرزی «البغدادی» بودند با آتش توپخانه هدف قرار گرفتند. 10 دقیقه پس از آن مقر «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی «کفرشوبا» با موشک هدف قرار گرفت و موجب تلفات مستقیم به نظامیان اشغالگر شد.

 

در ادامه اطلاعیه حزب‌الله آمده است: «در ساعت 16:20 دقیقه به وقت محلی نیز همین نقطه برای بار دوم و این بار با گلوله‌های توپخانه مورد اصابت قرار گرفت که باز هم با تلفات ارتش اشغالگر همراه بود. در بخش غربی مرز لبنان و فلسطین اشغالی نیز در ساعت 21:50 به وقت محلی، مقر فرماندهی گردان «لیمان» با گلوله‌های توپخانه هدف قرار گرفت».

 

ارتش صهیونیستی به جنایت خود در غزه اعتراف کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته شدن یک تیم امدادگر بین‌المللی در حمله هوایی به غزه، گفت: «شرایطی که منجر به این واقعه دردناک برای تیم آشپزخانه مرکزی جهانی شده است را بررسی خواهیم کرد».


ارتش اشغالگر سپس مدعی شد که همکاری گسترده‌ای با این سازمان بین‌المللی برای تهیه غذا و کمک‌های بشردوستانه برای ساکنین غزه دارد!.

 

واکنش سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی به جنایت اشغالگران

سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی: امدادگران و غیرنظامیان به هیچ وجه نباید هدف قرار گیرند.

 

سازمان آشپرخانه مرکزی جهانی در واکنش به کشته شدن 4 کارمند خود در حمله هوایی رژیم صهیونیستی گفت: «از کشته شدن تعدادی از اعضای خود در حمله ارتش اسرائیل در غزه، درحالی که مشغول انجام وظیفه خود بودند، آگاه هستیم»

 

در این بیانیه آمده است: «این یک تراژدی است و امدادگران و شهروندان غیرنظامی به هیچ وجه نباید مورد هدف قرار گیرند».

 

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به یک پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق در اطلاعیه‌ای گفت که بامداد امروز (سه شنبه) پایگاه هوایی «تل نوف» در اراضی اشغالی را با پهپاد مورد هدف قرار داده است.

 

6 شهید از جمله دو کودک در بمباران خانه‌ای در غزه

ارتش اشغالگر صهیونیستی با بمباران خانه‌ای در غرب شهر رفح، 6 نفر از جمله دو کودک را به شهادت رساند.

 

اشغالگران همچنین یک خانه در محله «الدرج» در شرق غزه را نیز بمباران کردند.

 

امدادگر بین‌المللی در حمله رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدند

دفتر رسانه دولتی حماس در غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر با حمله به یک تیم امدادی بین‎‌المللی در دیرالبلح یک تبعه انگلیسی، هلندی، استرالیایی و یک مجهول الهویه را به قتل رساند. در این حمله هوایی راننده فلسطینی آن‌ها نیز به شهادت رسیده است.

 

دفتر رسانه دولتی حماس همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواست تا این جنایت را محکوم کنند و اعلام کرد که اسرائیل مسئول کامل این حمله است.

 

 این افراد عضو سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی بوده و به کار توزیع غذا در بین آوارگان فلسطینی مشغول بودند.

 

 

شمار شهدای غزه به 32916 نفر رسید

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 32 هزار و 916 نفر و تعداد مجروحان هم به 75 هزار و 494 نفر رسیده است.

 

 این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، 7 مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 71 نفر شهید و 102 نفر دیگر هم مجروح شدند.

 

سقوط پهپاد در فرودگاه رامون رژیم اسرائیل

رسانه های رژیم اسرائیل در خبری تکمیلی گزارش دادند که یک پهپاد در فرودگاه نظامی رامون این رژیم سقوط کرده است.


اصابت موشک به فرودگاه  نظامی رامون در نزدیکی بندر ایلات اشغالی

همزمان با شنیده شده صدای انفجار در بندر ایلات اشغالی، رسانه‌های عبری از اصابت موشک به فرودگاه نظامی رامون در منطقه نقب که نزدیک به بندر مذکور است، خبر دادند.


وقوع انفجار در بندر  اشغالی ام الرشاش (ایلات اشغالی)

رسانه های رژیم اسرائیل از شنیده شدن صدای انفجار در آسمان بندر ام الرشاش (ایلات) اشغالی خبر دادند.

 

حمله موشکی حزب الله به تجمع نظامیان اسرائیلی در المالکیه

 مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در راستای حمایت از مردم استوار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی بامداد امروز سه‌شنبه در دو مرحله تجمع نظامیان رژیم صهیونیستی را در پادگان «المالکیه» هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داده است.

 

استرالیا سفیر رژیم اسرائیل را احضار کرد

وزارت خارجه استرالیا اعلام کرد که در واکنش به کشته شدن یکی از کارکنان سازمان استرالیایی فعال در زمینه امدادرسانی در غزه در حمله اسرائیل، سفیر این رژیم را احضار کرد.

 

کمپین جدید اشغالگران اسرائیلی برای سرکوب رسانه‌ها در جنگ غزه

شبکه الجزیره در واکنش به اعلام تصمیم نتانیاهو برای بستن این شبکه در اراضی اشغالی به خاطر پوشش گسترده اخبار جنایات اشغالگران در غزه اعلام کرد که نتانیاهو برای توجیه حمله به مطبوعات به دروغ و تهمت متوسل می‌شود و به دنبال ساکت کردن رسانه‌هاست

 

درخواست حماس برای تحقیق درباره جنایات اسرائیل در مجتمع شفاء

حماس با اشاره به اینکه این حجم از وحشی‌گری صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در مجتمع پزشکی شفاء بیانگر ماهیت فاشیستی رژیم اشغالگر است از نهادهای مربوطه جهانی خواست تا درباره جنایات اسرائیل در بیمارستان شفاء به درستی تحقیق و سران این رژیم را محاکمه کنند.

 

بیمارستان شفا غزه شاهد یکی از بزرگترین کشتارهای تاریخ فلسطین است

 سازمان حقوق بشر اروپا-مدیترانه با اشاره به جنایت رژیم اسرائیل در بیمارستان شفای شهر غزه گفت که این بیمارستان یکی از بزرگترین کشتارها و قتل‌عام تاریخ فلسطین را ثبت کرده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام /ی.ح/25

نظر شما