شناسهٔ خبر: 65940771 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آخرین خبرها در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق

صاحب‌خبر -

شفقنا- منابع خبری گزارش داده اند که عصر امروز رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران در خیابان المزه دمشق را هدف حملات هوایی قرار داد.

به گزارش شفقنا آخرین خبرها در رابطه با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در این گزارش بخوانید…

توضیح وزارت دفاع سوریه درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: «حدود ساعت 5 عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد».

در این بیانیه تصریح شده است: « سامانه‌های پدافندی سوریه فعال شده و برخی از موشک‌های اسرائیل را ساقط کرده است».

طبق توضیح وزارت دفاع سوریه تجاوز اسرائیل به تخریب کامل ساختمان و شهادت و زخمی شدن افراد داخل ساختمان شده است.

همچنین فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بازدید کرد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی:«ارتش منتظر خروج سفیر ایران بود و یکی از فرماندهان سپاه قدس را هدف گرفت»

به گزارش الجزیره، تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد:« ارتش منتظر خروج سفیر ایران بود و محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس را هدف قرار داد.»

در همین رابطه، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمله هوایی رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولگری ایران هدف حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است حدود ساعت ۵ عصر، دشمن اسرائیلی اقدام به یک تجاوز هوایی از سمت منطقه جولان اشغالی کرد و ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد.

خبرگزاری سوریه هم به نقل از یک منبع نظامی این کشور اعلام کرد: در این حمله، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به طور کامل تخریب شد و همه کسانی که در داخل آن بوده اند، شهید یا زخمی شده اند و کار تخلیه پیکرهای شهدا و امداد رسانی به زخمی ها و آواربرداری در حال انجام است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق: بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیده‌اند/ ما در وقتی که می‌خواهیم مقابله به مثل خواهیم کرد

حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت: جنگنده های F۳۵ رژیم صهیونیستی از جولان اشغالی با شش موشک این ساختمان را هدف قرار دادند که منجر به شهادت ۵ تا ۷ نفر شده است.

اکبری گفت: ما در وقتی که می‌خواهیم مقابله به مثل خواهیم کرد. با نهایت وحشی‌گری بر خلاف تمامی کنوانسیون های بین المللی محل اقامت اینجانب و بخش کنسولی سفارت را به همراه ‎وابستگان نظامی رسمی جمهوری اسلامی ایران هدف قرار دادند؛ ما در وقتی که می‌خواهیم مقابله به مثل خواهیم کرد.

سردار زاهدی به شهادت رسید

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله بعدازظهر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در دمشق به شهادت رسید.

اسامی 3 شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

اسامی و مناصب 3 شهید حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به این شرح است:
1. سرتیپ محمدرضا زاهدی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.
2. سرتیپ حسین امین الله، رئیس ستاد کل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شاخه سوریه و لبنان.
3. سرلشکر حاج رحیمی، دوست صمیمی و جانشین زاهدی، همچنین از شاخه سوریه و لبنان نیروی قدس سپاه پاسداران.

امیرعبداللهیان: حمله به کنسولگری ایران عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی است

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی ابعاد مختلف این جنایت را بررسی کردند. وزیر امور خارجه سوریه در این گفت‌وگو حملات رژیم صهیونیستی را به شدیدترین عبارت محکوم کرد و آن را نقض فاحش مقررات بین‌المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو بدلیل شکست‌های پی در پی رژیم اسراییل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون های بین المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

کنعانی: ایران نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیدا محکوم کرد.

وی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی به ویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است.

واکنش سازمان ملل: «بسیار نگرانیم»

«استفان دوجاریک» سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه درباره حمله رژیم صهیونیستی به ساحتمان کنسولگری ایران در سوریه گفت: «بدیهی است که ما از این گزارش‌ها بسیار نگران هستیم، اما منتظر می‌مانیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم. ما هنوز گزارش کامل دریافت نکرده ایم، زمانی که اطلاعات کامل شوند، پاسخ  خواهیم داد. ما پیش از این شاهد حملات در سوریه بوده ایم‌ که منجر به کشته شدن غیر نظامیان شده است و ما همه این حملات را محکوم می کنیم. اما در مورد حمله امروز زمانی اظهار نظر خواهیم کرد که واقعیت ها را بدست آوریم».

وزارت دفاع روسیه: حمله به سفارت حمله به خاک ایران است

حمله به سفارت ایران بسیار خطرناک است که می تواند منطقه را وارد یک جنگ علنی کند، حمله به خاک ایران است، زیرا سفارت ایران قلمرو ایران محسوب می شود.

 

وزارت خارجه آمریکا: تاییدی درباره هدف و طرف مسوول حمله به کنسولگری ایران در سوریه نداریم

«متیو (مت) میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه گفت: « ما در حال مشورت با متحدان خود در منطقه هستیم و اطلاعات در مورد این حمله در دمشق را جمع آوری می کنیم. در حال حاضر اطلاعات تایید شده در مورد هدف و طرف مسوول این حمله وجود ندارد. »

آمریکا : بایدن از گزارش‌های حمله اسرائیل به کنسولگری ایران آگاه است

«کارین ژان پی یر» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه گفت: جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از گزارش‌های حمله هوایی اسرائیل در دمشق به کنسولگری ایران در روز دوشنبه آگاه است و «تیم در حال بررسی آن است».

نظر شما