شناسهٔ خبر: 65929761 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بولتون: ترامپ عقل دیکتاتوری هم ندارد

مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به شدت درباره احتمال بازگشت دوباره دونالد ترامپ به کاخ سفید هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جان بولتون، مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید در مصاحبه با یک نشریه فرانسوی از رئیس سابقش «دونالد ترامپ» به شدت انتقاد کرده است. 

در شرایطی که موضوع بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا به یکی از داغ‌ترین موضوعات در فضای سیاسی آمریکا تبدیل شده بولتون گفته که ترامپ حتی عقل لازم برای دیکتاتوری را هم ندارد. 

بولتون در پاسخ به سوال مجله محافظه‌کار «فیگارو» مبنی بر اینکه آیا ترامپ را یک رهبر سیاسی با گرایش‌های دیکتاتوری می‌داند گفت: «او عقل این را هم ندارد. خدایا! او در کار ساخت و ساز بوده است.»

ترامپ چند ماه قبل در پاسخ به سوال یک خبرنگار در آمریکا در خصوص اینکه آیا اگر دوباره به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود دیکتاتور خواهد بود گفته بود: «بجز یک روز خیر.»

بولتون که از آوریل 2018 تا سپتامبر 2019 مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود هشدار داد که ترامپ در صورت رسیدن به سمت ریاست‌جمهوری تهدیدهای خود برای خروج از ناتو را عملی خواهد کرد. 

او گفت: «وقتی فکری در سر ترامپ می‌گذرد بارها و بارها به آن برمی‌گردد، بعد حواسش پرت می‌شود و از یادش می‌رود اما سرانجام به آن برمیگردد و آن را عملی می‌کند.»

بولتون تصریح کرد: «به همین دلیل است که خروج از ناتو، یک احتمال واقعی است. آدم‌های زیای فکر می‌کنند که این برای ترامپ فقط ابزاری برای مذاکره است اما من اینطور فکر نمی‌کنم.»

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها:

نظر شما