شناسهٔ خبر: 65908211 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

وصیت عباس موزون چیست؟

صاحب‌خبر -

عباس موزون پویشی را راه اندازی کرده است که نام آن پویش زندگی است که در آن وصیت کرده است که کمترین میزان هزینه های یادبود انجام دهند و هزینه های اضافی را به نیازمندان ببخشند.

در وبسایت عباس موزون آمده است: عباس موزون مجری برنامه زندگی پس از زندگی که علاوه بر مجری‌گری تهیه کننده، پژوهشگر، نویسنده و کارگردان است.
برخی آثار شاخص وی عبارت‌اند از : زندگی پس از زندگی، هند دوستان و ایرانگرد (مدیر تحقیق)
تا کنون هزاران نفر با ارسال پیام در فضای مجازی و دیگر بسترهای مخابراتی اعلام کرده‌اند که سبک زندگی، نگرش، باورها، رفتارها فردی و اجتماعی ایشان تحت تاثیر برنامه‌ی زندگی پس از زندگی تغییر یافته و در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ هزاران نفر از بینندگان برنامه پیام دادند که پس از مشاهده‌ی این برنامه از خودکشی منصرف شده‌اند.
زندگی پس از زندگی در دو فصل پیاپی از سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ خورشیدی موفق شد رکورد بالاترین میزان رضایتمندی مخاطبان برنامه‌های سیما را از آن خود کند.

او همچنین دارنده کارت پویش زندگی با شماره عضویت یک است که در بیانیه آن نوشته شده است:

اعضای این پویش کسانی هستند که به بازماندگان خود وصیت فرمایند پس از درگذشت ایشان موارد زیر رعایت شود :

– برگزاری مجلس یادبود بدون هزینه‌های اضافی باشد.
– یک بار مجلس کافی است و نیازی به مجالس متعدد در دوم و سوم و هفتم و چهلم و سالگردها و… نیست.
– از مدعوین محترم با صبحانه و ناهار و شام و … پذیرایی نخواهد شد و فقط در مجلس وعظ و خطابه (در مسجد محل) حداکثر پذیرایی چای، خرما و آب خواهد بود.
– بازماندگان و مدعوین در صورت تمایل به پرداخت هزینه‌هایی می‌توانند فقط در حد توانشان مبالغی را به نیازمندان ببخشند و گزارش اقدامات خود را به صورت مصور یا صوتی یا مکتوب برای اطلاع‌رسانی همگانی به وب‌سایت ما بفرستند تا دیگران هم با این اقدام خیر آشنا و ترغیب شوند.
– همه‌ی این موارد اختیاری و در حد توان است و اجباری نیست.
– مدعوین محترم از آوردن گل و پرده و امثال آن خودداری فرموده و در صورت نیاز مبالغ چنین هزینه‌هایی را به طریق مقتضی گردآوری و به نیازمندان پرداخت و ثوابش را به فرد درگذشته هدیه فرمایند که البته این هم موردی اختیاری است.
– به طور خلاصه، اعضای این پویش از گل آرایی و خرید دسته‌های گل و پرده نویسی و امثال آن… توسط مدعوین و پذیرایی‌هایی سنگین ده ها و صدها میلیونی پذیرایی توسط خانواده و بستگان در مراسم یادبودشان راضی نیستند و با عضویت در این پویش و دریافت کارت هدیه‌ی زندگی عملاً وصیت می‌کنند که این کارهای نادرست، غیراسلامی و غیرایرانی در مراسم ایشان رخ ندهد.

نظر شما