شناسهٔ خبر: 65900319 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور وزیر ارشاد:

اثر هنری کتابت ۹خطاط و ترجمه روایی قرآن ویژه سبک زندگی رونمایی شد

سمانه نوری زاده قصری

اثر هنری کتابت ۹خطاط و قرآن با محوریت ترجمه سبک زندگی در روز پایانی بخش بین الملل نمایشگاه قرآن رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم رونمایی از اثر مشترک ۹ خطاط مطرح دنیای اسلام با موضوع (کتابت آیات مقاومت) و ترجمه روایی قرآن با رویکرد سبک زندگی هشتم فروردین ماه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام نیشابوری ضمن تشکر و قدردانی از مهمانان خارجی گفت: در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن از ۲۸ کشور در حوزه اندیشه و هنرهای قرآنی حضور داشتند.

وی با اشاره به دو اثری که در این مراسم رونمایی شد گفت: در این مراسم یکی قرآن کریم با ترجمه و تفسیر با محوریت سبک زندگی که توسط مرکز طبع و نشر جمهوری اسلامی به زیور تبع آراسته شده است رونمایی می‌شود.

مدیر بخش بین الملل سی و یکمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن ادامه داد: اثری دیگر که پیام حمایت از مقاومت است. جمعی از هنرمندان خطاط از نه کشور در بخش بین الملل در شب‌های گذشته به صورت کارگاهی آیات مقاومت را به خط زیبای خودشان روی پرچم کشور فلسطین کتابت کردند تا هنرمندانه اثری از رشادت مردم غزه با صدای رسا، بلیغ و فصیح هنر به دنیا مظلومیت مردم فلسطین را برسانند.

حجت الاسلام حسینی نیشابوری افزود: این دو اثر رونمایی و با اهدای لوح تقدیری از سمت وزیر ارشاد به دست هنرمندان از آنان تقدیر خواهد شد. سپس گروه سرود فاطمیون به ارائه پرداختند و بعد از آن وزیر ارشاد از دو اثر رونمایی کرد.

بخش بین‌الملل سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به پایان رسید. آئین اختتامیه این بخش با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه ۱۸ کشور دارای غرفه بودند و از ۲۵ شرکت نمایندگانی حضور داشتند.

نظر شما