شناسهٔ خبر: 65897618 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سازمان ملل: ۲۴ بیمارستان غزه غیرفعال هستند سازمان ملل: ۲۴ بیمارستان غزه غیرفعال هستند

به گزارش شبکه شرق، دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد از ۳۶ بیمارستان غزه ۲۴ بیمارستان به طور کامل غیرفعال هستند. در این سند آمده است: «سیستم بهداشتی در غزه به دلیل خصومت‌های مداوم و محدودیت‌های دسترسی در حال فروپاشی است و در نتیجه تعداد بیمارستان‌هایی که از خدمات خارج

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق،  دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی‌های بشردوستانه اعلام کرد از ۳۶ بیمارستان غزه ۲۴ بیمارستان به طور کامل غیرفعال هستند.

در این سند آمده است: «سیستم بهداشتی در غزه به دلیل خصومت‌های مداوم و محدودیت‌های دسترسی در حال فروپاشی است و در نتیجه تعداد بیمارستان‌هایی که از خدمات خارج شده‌اند رو به افزایش است».

دفتر هماهنگی‌های بشردوستانه در ادامه گزارش خود گفته، طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، درحال حاضر، 24 بیمارستان از 36 بیمارستان در غزه غیرفعال، دو بیمارستان در شمال غزه دارای حداقل عملکرد هستند و 10 بیمارستان دارای عملکرد جزئی هستند که شامل چهار بیمارستان در شمال غزه و شش بیمارستان در جنوب غزه است.

اسرائیل طی هفته‌های گذشته بیمارستان الشفاء که بزرگترین بیمارستان غزه است و دو بیمارستان ناصر و الامل در خان یونس را نیز هدف حملات و محاصره خود قرار داده است. 

 

منبع: sharghdaily-924451

نظر شما