شناسهٔ خبر: 65897084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

طی دو هفته؛

هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد

مشهد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا هشتم فروردین‌ماه به ۳۰۹ مصدوم ۹۱ حادثه خدمت‌رسانی شده است.

صاحب‌خبر -

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انتقال ۵۰ مصدوم به مراکز درمانی، درمان سرپایی ۱۸۴ نفر و امدادرسانی به ۱۳۳ نفر از جمله خدمات امداد و نجات است که در این مدت در ۱۵ پست ثابت و ۱۳ پست سیار فعال هلال احمر ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده‌اند، گفت: علاوه بر این ۱۶۷ نفر از خدمات مراکز توانبخشی و ۱۲۲۵ نفر از داروخانه جمعیت هلال احمر استفاده کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت ۶۸ مرکز در قالب طرح خدمات یکپارچه نوروز ۱۴۰۳ و ماه رمضان گفت: این خدمات علاوه بر ۳۰ پایگاه ثابت امداد و نجات، در هفت پست موقت امداد و نجات، دو تیم توانا، ۲۵ مرکز پاسخگویی اضطراری، یک تیم واکنش سریع، یک تیم امداد هوایی و یک تیم آنست ارائه می‌شود.

ذاکریان با بیان اینکه ۱۰۲۳ تیم نوروز امسال فعال هستند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی نقاط حادثه‌خیز و راهنمایی بیش از ۵۷ هزار نفر از مسافرین، مشارکت ۲۶ هزار و ۲۷۹ نفر در پویش بهرفت (بهینه کردن رفتار ترافیکی)، ایمنی سازی ۱۸۰۰ مکان و ارائه خدمات امدادی و کمک‌های اولیه به ۶۰۲۱ نفر از جمله خدمات این حوزه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه به ۱۲۳۸۷ نفر، سنجش مخاطرات پیشگیری شده مانند فشارخون در ۱۱ هزار و ۶۷۳ نفر و توزیع چهار هزار و ۱۱۶ بسته افطاری را از دیگر خدمات انجام شده عنوان و خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶ هزار و ۶۰۶ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

وی برگزاری ۱۸۲۹ مسابقه را از جمله برنامه‌های فرهنگی ایستگاه‌های هلال احمر بیان کرد و گفت: در این مدت ۳۸۶۹ بسته فرهنگی و بیش از ۱۵ هزار نسخه کتابچه، پوستر و بروشور توزیع شده است.

نظر شما