شناسهٔ خبر: 65897061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خبر داد؛

افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در مرکزی

اراک -مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از افزایش ۶ درصدی تردد ناوگان اتوبوسی از آغاز طرح نوروزی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهرداد جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس تحلیل گزارش‌های تردد در جاده‌های استان از ابتدای ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا پایان روز هشتم فروردین ماه سال جاری ۱۰ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۶ تردد در ۷۰ محور شریانی استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه تردد ناوگان اتوبوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی داشته است، افزود: طی این بازه زمانی ۴۳ هزار و ۹۹ تردد ناوگان اتوبوسی نیز توسط سامانه‌های هوشمند جاده‌ای به ثبت رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کاهش ۱۶ درصدی تردد ناوگان سنگین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: طی این مدت تردد ناوگان سنگین در محورهای مواصلاتی استان به یک میلیون و ۳۲۱ هزار مورد رسیده است.

جهانی گفت: شمار خودروهای ورودی به استان بیش از ۲ میلیون و ۱۷۰ دستگاه و تعداد خودروهای خروجی از استان نیز ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۵۷۵ دستگاه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: میانگین سرعت خودروها در محورهای استان را ۸۶ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود و این در حالی است که سرعت متوسط در کشور در این بازه زمانی ۷۸ کیلومتر بر ساعت بوده است.

جهانی آزادراه تهران ساوه و سلفچگان به اراک را دو محور پرتردد استان عنوان کرد.

نظر شما