شناسهٔ خبر: 65897043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

«رصدها بیشتر می‌شود» ؛

تروریست‌های حادثه کروکوس از طریق تلگرام جذب شده بودند

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی گفت که با این وجود، روسیه برنامه‌ای برای مسدود کردن تلگرام ندارد.

صاحب‌خبر -
تروریست‌های حادثه کروکوس از طریق تلگرام جذب شده بودند

دیمیتری پسکوف در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس،‌ دیمیتری پسکوف روز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ در این باره گفت:‌ ما از پاول دورُف بنیانگذار تلگرام انتظار داریم که توجه بیشتری به این واقعیت داشته باشد که تلگرام به عنوان یک منبع منحصر به فرد و خارق العاده از نقطه نظر فناوری که در واقع در برابر چشمان نسل ما رشد کرده، به طور فزاینده ای به ابزاری در دست تروریست‌ها تبدیل شده است و آنها از آن برای اهداف تروریستی استفاده می‌کنند.
سخنگوی کرملین در عین حال گفت: در حال حاضر، برنامه ای برای مسدود کردن تلگرام در فدراسیون روسیه وجود ندارد.
این اظهارات پس از آن اعلام شد که یک منبع آگاه در روسیه اعلام کرد: عاملان حمله تروریستی به تالار کنسرت کروکوس منطقه مسکو از طریق یک کانال تلگرامی شاخه افغانستان داعش که برای مخاطبان در تاجیکستان فعالیت می‌کند، جذب شدند.

دیمیتری پسکوف همچنین در واکنش به پیشنهاد گرهارد شرودر صدراعظم سابق آلمان برای صلح در مناقشه اوکراین گفت:   ارتباطات شخصی خوب و سازنده بین رهبران کشورها همواره می‌تواند به حل مسائل پیچیده بین دولت‌ها کمک کند، این موضوع بارها توسط گرهارد شرودر و ولادیمیر پوتین ثابت شده است.

نظر شما