شناسهٔ خبر: 65896603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بردسکن:

محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است

مشهد- امام جمعه بردسکن گفت: محرومیت در راه‌های مواصلاتی بزرگترین مشکل شهرستان بردسکن است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی اصغر امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وجود حدود ۱۰۸۰ کیلومتر راه در محدوده شهرستان بردسکن اظهار کرد: متأسفانه حتی یک کیلومتر از راه‌های مواصلاتی این شهرستان، جاده استاندارد و دو بانده نیست که مساله منجر به فوت ۱۹ نفر و مصدومیت ۴۶۲ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی یازده ماه گذشته شده است.

امام جمعه بردسکن تصریح کرد: با وجود اینکه توسعه و اصلاح راه‌های مواصلاتی طی سال‌های گذشته همواره از وعده‌های انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس بوده است ولی تاکنون اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه شغل هشتاد درصد مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است ابراز کرد: دامداری شهرستان با گرانی نهاده‌های دامی از بین رفته است و با سخت‌گیری‌های جهاد کشاورزی بر چاه‌های آب با بهانه کمبود برق برای ۳۶۰ حلقه چاه شهرستان که با موتور برق کار می‌کنند، اکثر این چاه‌ها بلا استفاده می‌ماند.

امینی با اشاره به ضرر شش میلیارد تومانی شهرستان بردسکن از ناحیه کشاورزی درباره سوخت پمپ‌ها در اثر ناترازی تولید برق گفت: این شهرستان در برداشت پنبه، انگور و انجیر پنجاه درصد کاهش برداشت داشته است که با این روند کشاورزی منطقه هم به سرنوشت دامداری آن مبتلا خواهد شد و این روند باعث سرازیر شدن جمعیت زیادی از روستاها به شهرها خواهد شد.

امام جمعه بردسکن با اشاره به قطع میانگین برق چاه‌ها به مدت پنج ساعت در شبانه‌روز افزود: در صورت افزایش احتمالی این مدت ضرر غیر قابل جبرانی به کشاورزی منطقه وارد خواهد شد.

وی یکی دیگر از معضلات شهرستان بردسکن را مشکل درمانگاه تأمین اجتماعی عنوان کرد و گفت: حدود چهل هزار نفر از جمعیت شهرستان بردسکن تحت پوشش بیمه درمانی تأمین اجتماعی هستند.

امینی ادامه داد: تا به حال دو زمین را برای ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی کلنگ زده‌اند، اما هر بار به دلایل غیرمنطقی این ساخت و سازها شروع نشده است.

 امام جمعه بردسکن راه‌اندازی درست و منطقی شهرک صنعتی را یکی از مطالبات مردم شهرستان بردسکن عنوان کرد و افزود: شهرک‌های صنعتی بردسکن با حدود ۳۵ سال سابقه، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و اگر این شهرک صنعتی به شهر مجاور واگذار شود، بردسکن هیچ شهرک صنعتی نخواهد داشت.

وی با اشاره به وجود مزار ۳۰۰ شهید در گلزار شهدا بردسکن گفت: بهسازی و بازسازی قبور شهدا ضروری است.

نظر شما