شناسهٔ خبر: 65895441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر حوزه های علیمه کردستان:

«محفل امام حسنی‌ها» طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد

سنندج_مدیر حوزه های علمیه کردستان گفت: «محفل امام حسنی‌ها» شاکله سنتی برنامه‌های قرآنی را به هم ریخت و طرحی نو در برنامه‌های قرآنی ایجاد کرد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام نادر رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در طول چند سال انقلاب فعالیت‌های قرآنی به طرز چشمگیری افزایش داشته است.

وی افزود: از سالهای قبل که مقام معظم رهبری بحث تلاوت قرآن کریم را مطرح کردند برنامه‌ریزی های خوبی در سطح کشور انجام شد و قاریان و حافظان قرآنی تربیت و وارد حوزه مباحث قرآنی شدند.

مدیر حوزه‌های علمیه کردستان با اشاره به برگزاری مراسم بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران اظهار کرد: این مراسم چهار چوب سنتی برنامه‌های قرآنی را به هم ریخت و طرحی نو ایجاد کرد.

وی اعلام کرد: این محفل برنامه‌ای فوق العاده بود که با نگاهی دقیق، عمیق و کارشناسی شده برنامه‌های قرآنی را پیگیری می‌کند.

محفل امام حسنی‌ها انگیزه مضاعفی را بین قاریان قرآن و بین مردم عادی ایجاد می‌کند

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه این محفل انگیزه مضاعفی را بین قاریان قرآن و بین مردم عادی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: وقتی ساختارشکنی در مباحث آموزشی قرآنی ایجاد و طرحی نو مطرح می‌شود، مردم براساس طرح نو مباحث قرآنی را پیگیری می‌کنند و موجب رشد انگیزه جوانان برای پیگیری قرآن کریم در حوزه تلاوت، مفاهیم و حفظ قرآن می‌شود.

وی خنثی کردن توطئه‌های دشمن را از دیگر ویژگی‌های بارز این محفل خواند و گفت: دشمن می‌خواهد این حس را القا کند که مردم انگیزه‌ای برای کارهای مذهبی ندارند اما حضور خانواده‌ها، زن و مرد و کودک و نوجوان در این محفل موجب شد، توطئه دشمن نقش برآب شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان اضافه کرد: اگر برای برنامه‌های قرآنی طرح‌های نو داشته باشیم مردم استقبال می‌کنند و این محفل با حضور حداکثری مردم نیاز مردم به فعالیت‌های جدیدی مذهبی و معنوی را نشان داد.

نظر شما