شناسهٔ خبر: 65893758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

امروز ارائه شد؛

توضیح سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان الیمالات

پیرامون شبهات مربوط به قطع ۴هزار درخت، این مطلب تکذیب می‌شود و بررسی‌ها حاکی از آن است که تعداد ۳۰ اصله درخت با قطر بیشتر از ۱۰ سانتی متر قطع شده که متخلف متعهد به جبران آن و کاشت ۵ هزار درخت جایگزین شده است.

صاحب‌خبر -
توضیح سازمان منابع طبیعی درباره قطع درختان الیمالات

 سازمان منابع طبیعی در اطلاعیه‌ای گفت: در منطقه الیمالات، در محدوده‌ی مربوط به ایجاد پارکینگ در حریم خطوط برق فشار قوی، تخلفاتی از قبیل خاکبرداری و خاکریزی، پاکتراشی تعدادی نهال و قطع ۳۰ اصله درخت از طرف سرمایه گذار حوزه گردشگری به دلیل عدم آگاهی از قوانین جاری رخ داده است که با تنظیم صورتجلسه تخلف توسط کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور و ورود بهنگام دادستان شهرستان نور و دستور دادستان مرکز استان، سرمایه گذار مربوطه موظف به بازگرداندن فضای مورد اشاره به وضعیت سابق و جبران خسارت‌های وارده گردیده است.

 سرمایه گذار طرح گردشگری فوق الاشاره به منظور جبران نهال های از بین رفته پیشنهاد غرس ۵۰۰۰ اصله نهال با هماهنگی اداره کل منابع طبیعی استان مازندران در عرصه های مناسب را داده است.

بررسی ها نشان می دهد مجموعه اقدامات انجام شده خارج از مسئولیت دولت از جمله شرکت آب منطقه ای مازندران و خارج حریم سد بوده و این شرکت مسئولیتی در این خصوص نداشته و مجوزی صادر نکرده است.

نظر شما