شناسهٔ خبر: 65893232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اورژانس اردبیل:

۸۰ هزار ماموریت اورژانسی انجام دادیم

اردبیل-رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سال گذشته ۸۰ هزار و ۱۶۹ ماموریت اورژانسی انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه بیش از ۸ درصد رشد نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

سعید مهری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ماموریت های اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال ۱۴۰۲ نیز با قوت و قدرت ادامه داشت به طوری که ما در سال گذشته با انجام ۸۰ هزار و ۱۶۹ ماموریت اورژانسی توانستیم حوادث و بحران های پزشکی را در اردبیل مدیریت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این رقم در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۷۳ هزار و ۷۳ ماموریت توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل بود بود که با افزایش ۸.۸ درصدی در سال گذشته رشد مناسبی را از نظر ساماندهی فعالیت های اورژانسی نشان می دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: از مجموع ماموریت های انجام یافته در سال گذشته ۱۴ هزار و ۵ ماموریت مربوط به حوادث غیر ترافیکی، ۹ هزار و ۶۴۷ ماموریت ترافیکی و ۵۶ هزار و ۵۱۶ ماموریت مربوط به بیماری ها بوده است.

مهری با اشاره انجام ۲۲۵ هزار و ۴۶۵ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل در سال گذشته گفت: متاسفانه در سال گذشته ۲۲ هزار و ۴۷۶ تماس مبنی بر مزاحمت تلفنی در سیستم های اورژانس ۱۱۵ اردبیل ثبت شده است که این امر باعث ایجاد اختلال در روند خدمت رسانی توسط کارشناسان اورژانس ۱۱۵ به مردم شریف استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ثانیه‌ها در تماس با اورژانس ۱۱۵ حیاتی و مهم هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه با اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ جان یک هموطن به خاطر این مزاحمت ها به خطر می افتد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ استان اردبیل، تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان در ماموریت‌های تصادفی را نیز ۹ هزار و ۸۴ مصدوم برشمرد و افزود: متاسفانه آمار تصادفات با ۹ هزار و ۶۴۷ فقره تصادف، نسبت به مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش ۱۰.۵ درصدی داشته است.

مهری گفت: با توجه به تجمیع خطوط اورژانس ۱۱۵ استان در مرکز دیسپچ اردبیل، از هم استانی ها خواهشمندیم در صورت تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ نسبت به اعلام نام شهرستان و آدرس دقیق محل، همکاری‌های لازم را با پرستاران تریاژ تلفنی اورژانس داشته باشند.

نظر شما